سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

رعایت اصول فنی و مهندسی در ساخت و سازها نیازمند فرهنگ‌سازی است

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور رعایت اصول فنی و مهندسی در ساخت و سازها را نیازمند فرهنگ سازی دانست و از تلاش این سازمان برای ارتقای سطح فرهنگی جامعه و مهندسان خبر داد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، مهدی هاشمی با بیان اینکه گردش قابل توجهی از اقتصاد کشور در این سازمان انجام می‌شود تصریح کرد: بیش از یک سوم اقتصاد کشور در صنعت ساختمان هزینه می‌شود و اشتغالزایی و تولیدات زیادی در این بخش رقم می‌خورد.
وی گفت: قانون نظام مهندسی ساختمان حدود 18 سال پیش تصویب شد ولی توفیقات زیادی برای اجرای آن حاصل نشده است. هر چند که زمان بازنگری این قانون رسیده است اما شاید بتوان گفت که حدود 80 درصد این قانون بعد از گذشت 18 سال اجرایی شده است.
هاشمی مشکل اصلی در بخش ساخت و ساز را مسئله فرهنگی دانست و اظهار کرد: در بخش‌های طراحی، اجرا، نظارت و بهره برداری مشکل فرهنگی موج می‌زند.
وی تصریح کرد: ما از سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم خواستیم که دبیرخانه‌ای راه‌اندازی کند تا مجموعه فعالیت‌هایی که می‌تواند با استفاده از اصول و مبانی اسلامی و اخلاقی به ارتقای سطح فرهنگی جامعه و مهندسان کمک کند جمع آوری شود که بخشی از آنها به صورت پیش نویس درآید و به قانون تبدیل شود و بخشی دیگر که انجام آن از عهده سازمان نظام مهندسی ساختمان بر می‌آید اجرایی شود تا در نهایت به ارتقای سطح فرهنگی جامعه و مهندسان منجر شود./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.