سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قم/

تاکید آيت‌الله سبحاني بر رعایت اصول استاندارد و مقررات ملی ساختمان

یکی از مراجع عظام تقلید با اشاره به قرارگیری بخش‌های زیادی از سرزمین بر روی گسل زلزله، بر لزوم رعایت اصول استاندارد و مقررات ملی ساختمان در ساخت و سازها تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار اعضای شورای مرکزی و روسای سازمان نظام مهندسی استان‌های کشور اظهار کرد: باید برای پیشگیری از خسارت جانی و مالی در حوادثی همچون زلزله برنامه ریزی بهتری داشت.
آیت‌الله العظمی سبحانی در بخش دیگری از سخنان خود دلیل اصلی تخریب صدها واحد مسکونی در زلزله اخیر سیستان و بلوچستان را رعایت نکردن اصول فنی و مهندسی در ساخت و سازها دانست و تاکید کرد: بخشی از مصیبت‌هایی که بر انسان وارد می‌شود از اختیار ما خارج است اما بخش زیادی از آنها در اختیار خود ماست. خدا به بشر عقل و شعور داده که با فکر خود می‌تواند جلوی بسیاری از تخریب‌ها و صدمه‌ها را بگیرد.
این مرجع تقلید خواستار رعایت اصول شرعی در صدور پروانه ساخت شد و افزود: اینکه ساختمان‌های بلند (مثلا در 10 طبقه) ساخته می‌شود که بر تعداد زیادی از واحدهای مسکونی اشراف دارند، شرعی نیست. بنابراین باید مصوبه‌ای در قانون صدور پروانه گنجانده شود که از ساخت این گونه ساختمان‌ها جلوگیری شود.
استاد برجسته حوزه بر لزوم رعایت فرهنگ اسلامی در ساخت و سازها تاکید کرد و با طرح این سئوال که آیا واقعا انبوه سازی و زندگی انبوهی با احکام شرع ما تطبیق می‌کند؟ گفت: نباید مردم را به انبوه سازی تشویق کنیم چراکه تنوع فرهنگ‌ها در این مجتمع‌ها آسیب‌زا است./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.