سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه اندازی طرح پیشگیری از بیماری های واگیر در معتادان؛

نیازمند موافقت ستاد مبارزه با مواد مخدر است

رئیس مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: معتادان بیش از سایرین در معرض ابتلا به بیماری های روانی، سل، ایدز و ... هستند از این رو طرح پیشگیری از ابتلا به بیماری های واگیردار در معتادان را تدوین کرده ایم.

محمد محمدی گویا رئیس مرکز بیماری های واگیر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: افرادي که اعتیاد دارند بیش از سایرین در معرض ابتلا به مجموعه ای از بیماری ها هستند.

وی افزود: این بیماری ها شامل ایدز، سل و هپاتیت و ... می باشد که اگر پیشگیری به عمل نیاید، شاید دیگر قابل جبران نباشد.

وی تصریح کرد: همچنین این افراد دچار مشکلات روانی عدیده ای هستند که در اغلب موارد این مشکلات بدون دارو روانپزشک حل نمی شود.

وی عنوان کرد: برای ارائه یک خدمت بهداشتی صحیح به افراد، لازم است تمام این خطراتی که افراد معتاد را تهدید می کند در نظر گرفته شود زیرا این خطرات هم در اعتیاد آنها تاثیر منفی دارد و هم از طرفی شانس ابتلا به ایدز در این افراد شایع تر است.

گویا گفت: به همین منظور مجموعه ای از خدمات را در قالب طرح پیشگیری از ابتلا به ایدز و بیماری های واگیر در معتادان در نظر گرفته ایم.

وی در پایان ادامه داد: اگر این طرح در محافل ملی و ستاد مبارزه با مواد مخدر مطالعه شود، به صورت آزمایشی در یک الی دو استان اجرایی می شود./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.