سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"آسيا تايمز":

انتشار شايعه ارتباط مظنونين بازداشتي در كانادا با ايران ؛ تلاش جديد لابي صهيونيستي براي افزايش فشار بر ايران

"كاوه افراسيابي" در مقاله جديد خود به حادثه اخير بمبگذاري بوستون و ارتباط زنجيره اي آن با انتشار خبر بازداشت دو مظنون در كانادا مي پردازد و از دست هاي پشت پرده لابي صهيونيستي در آمريكا براي واداشتن دولت آمريكا به افزايش فشار بر ايران اشاره مي كند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسيا تايمز ؛ افراسيابي با اشاره به حادثه بمبگذاري بوستون مي افزايد "در حادثه بمبگذاري بوستون دو برادر چچني بعنوان مظنونين اصلي اين حادثه معرفي شدند. اين نخستين حادثه اي با اين شدت بود كه از 11 سپتامبر سال 2011 ميلادي در خاك آمريكا روي داده بود. در ساعات اوليه وقوع اين حادثه پرسش هايي از سوي مقامات رسمي دولت آمريكا پيرامون "داخلي" يا "خارجي" بودن منشا اين حملات مطرح شد.

وقوع اين حادثه در آمريكا سبب تضعيف موضع گيري اوباما در عرصه سياست داخلي و خارجي شده و سبب شده تا فشارهاي وارده بر وي براي تغيير جهت به راستگرايي افزايش يابد. در ابتداي سال جاري ميلادي اوباما در سخنراني هايي خود موضعي به نسبت چپگرايانه تر اتخاذ كرد و مدعي شد كه خواهان تعامل با ايران است و علاقه بيشتري به روند مذاكرات صلح در خاورميانه دارد. تنها چند ماه پس از آنكه وي به رياست جمهوري آمريكا رسيد وضعيت تغيير يافت و شرايط داخلي آمريكا با ناامني مواجه شد. حادثه بمبگذاري بوستون نيز نشان داد كه آمريكا از نظر تامين امنيت داخلي بسيار ضعيف تر از گذشته شده است."
 
نويسنده با اشاره به افزايش اختلافات داخلي در عرصه سياسي آمريكا مي افزايد "هم اكنون جامعه و عرصه سياسي آمريكا به شدت قطبي شده است و اين اختلافات به اوج خود رسيده است به نحوي كه در آينده تاريخ نگاران آمريكايي مي توانند از آنها ياد نمايند. بازتاب اين مسئله را مي توانستيم در انتخابات اخير رياست جمهوري آمريكا نيز مشاهده نماييم كه جامعه آمريكا در انتخاب رييس جمهور خود به دو دسته تقسيم شده بود." 

نويسنده در ادامه اشاره مي كند كه حوادث اخير در آمريكا بهانه اي در دست دولت آمريكا خواهند بود تا بر جامعه آن كشور محدوديت بيشتري اعمال نمايند و در اين باره مي افزايد "در صورتي كه اقدامات بيشتري از اين قبيل در آمريكا روي دهند چه سرنوشتي براي آينده آن كشور در پيش رو خواهد بود؟ آيا ما شاهد محدودتر شدن آزادي هاي مدني و اساسي شهروندان آمريكايي خواهيم بود؟ آيا دولت كنوني آمريكا همچون دولت جورج دبليو بوش پس از حادثه 11 سپتامبر اظهار اين شرايط رواني را ايجاد خواهد كرد كه هر لحظه امكان حمله نيرويي خارجي وجود خواهد داشت و اين گونه مطرح مي سازد كه در اين باره هزاران "مظنون" وجود دارند؟

در اين زمينه احتمال آن وجود دارد تا نومحافظه كاران آمريكايي از اين مسئله در راستاي اهداف ضد ايراني خود سوء استفاده نمايند. اخبار كذبي در رسانه هاي آمريكايي منتشر شده اند كه مدعي هستند حادثه بمبگذاري بوستون در ارتباط با ايران بوده است همچنين گزارش روز گذشته كانادا مبني بر آنكه دو مظنون بازداشت شده در آن كشور به ادعاي آنها با القاعده در ايران (!) مرتبط بوده اند نيز در راستاي اهداف ضد ايراني صورت گرفته اند. آمريكايي ها در حالي چنين اتهامات كذبي را عليه ايران مطرح مي سازند كه خود در سوريه از تروريست هاي حاضر در آن كشور حمايت مي كنند." 

نويسنده در ادامه مي افزايد "متاسفانه عليرغم آن كه ايران اتهامات مطرح شده را تكذيب كرد و مظنونين اين حادثه نيز بازداشت شده و مشخص شده كه چچني تبار بوده اند كارزار ضد ايراني هنوز در واشنگتن ادامه دارد. در همين راستا "جنيفر روبين" سرمقاله نويسان آمريكايي كه به انتشار مقالات ضد ايراني شهرت دارد نيز اخيرا در سرمقاله خود در روزنامه "واشنگتن پست" مدعي شده كه دولت اوباما در قبال ايران دچار انفعال شده است.

 هيچ گونه شواهدي وجود ندارند مبني بر آنكه دولت ايران در اقدام تروريستي اي در آمريكا و كانادا و يا در هركجاي ديگر جهان دست داشته باشد. امروز فرصتي براي لابي هوادار رژيم صهيونيستي در آمريكا ايجاد شده تا دولت اوباما را وادار سازند تا بر ايران فشار وارد نمايد. فضاي مسمومي كه در اثر اقدامات آنان هم اكنون بوجود آمده است مشابه وضعيتي است كه پس از وقوع حادثه 11 سپتامبر در آمريكا ايجاد شده بود. در آن زمان نيز خبر ارسال نامه هايي مسموم به كنگره آمريكا بيان مي شد. فضاي كنوني ايجاد شده در آمريكا فضاي وحشت است." 

                                     آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: ایران ، صهیونیست ، تایمز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.