سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفاهم نامه همكاري بين دانشگاه آزاد اسلامي و سازمان فني و حرفه اي به امضا رسيد

تفاهم نامه همكاري ميان دانشگاه آزاد اسلامي و سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به امضا رسيد.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از  مركز روابط عمومي و اطلاع رساني دانشگاه آزاد اسلامي، با توجه به ضرورت برنامه ريزي جهت توسعه منابع انساني مورد نياز طرح هاي توسعه اي در كشور، ارتقاي بهره وري نيروي كار و صلاحيت هاي فني و حرفه اي و توانمند سازي دانشجويان براي ورود به عرصه فعاليت هاي اقتصادي و به منظور بهره برداري بهتر از توان علمي، تفاهم نامه همكاري بين دكتر عبدالله افشار معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي و  دكتر كوروش پرند معاون وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي و رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور منعقد شد.

دكتر عبدالله افشار معاون پژوهش و فناوري دانشگاه آزاد اسلامي در مراسم انعقاد تفاهم نامه اظهار داشت:‌ دانشگاه آزاد اسلامي داراي 470 واحد دانشگاهي رتبه بندي شده در سراسر كشور است.

وي گستردگي و پراكندگي دانشگاه آزاد اسلامي و سازمان آموزش فني و حرفه اي در سطح كشور را نقطه تشابه اين دو مجموعه دانست و گفت: اين دانشگاه داراي يك ميليون و 600 هزار دانشجو است كه 50 درصد دانشجويان تحصيلات تكميلي را به خود اختصاص داده است.

دكتر افشار ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامي از بعد آموزش و پژوهش كمك شاياني به نظام آموزش عالي كشور كرده است.

وي وجود اعضاي هيات علمي و امكانات و تجهيزات را از زيرساخت هاي مورد نياز پژوهش محوري در دانشگاه­ها برشمرد و گفت:‌ دانشگاه آزاد اسلامي نيز با كمك اين زيرساخت ها به سمت پژوهش محوري در حال حركت است.

دكتر افشار از ايجاد مراكز تحقيقاتي، مراكز رشد، شركت هاي دانش بنيان، پارك هاي علم و فناوري و قطب هاي پژوهشي به منظور كيفي سازي  وافزايش كيفيت در دانشگاه آزاد اسلامي خبر داد و اذعان داشت:‌ از انجام پروژه هاي تحقيقاتي و پايان نامه هاي كه موضوعات تكراري دارند، پرهيز مي كنيم.

وي اظهار اميدواري كرد از مجموع امكانات دانشگاه آزاد اسلامي و سازمان آموزش فني و حرفه اي در جهت گسترش و پيشرفت علم در كشور بهره مند شويم.

همچنين دكتر كوروش پرند رييس سازمان آموزش فني و حرفه اي در اين مراسم گفت:

يكي از مشكلاتي كه نظام آموزشي كشور با آن روبه رو است، اشتغال فارغ التحصيلان است.

وي تصريح كرد: در اين راستا سازمان فني و حرفه­اي سعي دارد با در اختيار گرفتن امكانات و تجهيزات مناسب مهارتهاي لازم را در كنار مباحث نظري به دانشجويان آموزش دهد.

دكتر پرند اظهار داشت:‌  همكاري دانشگاه آزاد اسلامي و سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور به سمت آموزش هاي مهارتي و پژوهش هاي كاربردي توسعه مي يابد.

گفتني است، تأمين نياز كشور به منابع انساني توانمند و داراي تجارب فني، مهارتي و حرفه اي، استفاده بهتر از امكانات، تجهيزات  و ظرفيت­هاي علمي،‌ بهره­مند شدن طرفين از توانمندي هاي پژوهشي يكديگر و همكاري در برگزاري همايش ها و انتشار كتب و نشريات علمي و پژوهشي از اهداف تفاهم نامه همكاري بين سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور و دانشگاه آزاد اسلامي است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.