سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات:

رتبه سوم مراجعات به پايگاه هاي علمي در اختيار ايران است

رئيس پژوهشگاه علوم و فناوري اطلاعات از كسب رتبه سوم مراجعات به پايگاههاي علمي توسط دانشجويان خبرداد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران؛ سید امید فاطمی، رئيس پژوهشگاه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ایران بعد از آمریکا و چین مقام سوم مراجعات به پایگاه های علمی را به خود اختصاص داده است.

وی بااشاره به رغبت پژوهشگران برای استفاده از منابع علمی الکترونیکی افزود: استفاده از این نوع منابع علمی موجب انجام پژوهش ها به صورت هدفمند می شود.
 
رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ادامه داد: در حال حاضر موتورهای جستجوی علمی در دنیا راه اندازی شده است که از آن جمله می توان به گوگل اسکولار و اسکوپوس و دیگر موارد اشاره کرد.

وی افزود: در حال حاضر محققان از ابزارهایی برای مدیریت منابع خود استفاده می کننند که از آن جمله می توان به "زونرو" و "مندلی" اشاره کرد که هر فعالیت علمی محقق ثبت ونگهداری و طبقه بندی می شود.

فاطمي گفت: البته این به این معنا نیست که تمامی مقالات دریافت (دانلود) شده منجر به استفاده می شود اما این تعداد به منزله رشد استفاده از مقالات الکترونیکی توسط پژوهشگران داخلی است.
 
 رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات اضافه كرد: تنها درسال ۲۰۱۲ میلادی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری برای حق عضویت منابع علمی دانشگاه های کشور در پایگاه های بین المللی ۲۳ میلیون دلار پرداخت کرده است. /ح
برچسب ها: فناوری ، اسکوپوس ، محققان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.