سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جنگ رسانه اي عليه سوريه بخشي از جنگ همه جانبه عليه اين کشور

وزير اطلاع رساني سوريه تاکيد کرد جنگ با سوريه فقط نظامي و امنيتي نيست بلکه اقتصادي و مالي و رسانه اي نيز است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سوريه ؛ عمران الزعبي در کميسيون سياست رسانه‌اي مجلس دوماي روسيه در خصوص جنگهاي رسانه اي در جهان تأکيد کرد سوريه با جنگ نيابتي روبروست و آمريکا به واسطه تندروهاي تروريست در حال جنگ با سوريه است.وي اين پرسش را مطرح کرد که آنها ( غربيها) از چه چيز مي ترسند که نمي گذارند شبکه هاي سوريه از برخي ماهواره ها پخش شود.

رئيس کميسيون رسانه اي در مجلس دوماي روسيه نيز گفت جنگهاي رسانه‌‌اي مي تواند جهاني ، منطقه‌اي ،محلي و حتي داخلي باشد و ما درخصوص سوريه شاهد جنگ جهاني رسانه‌اي هستيم که در آن رسانه ها از همه کشورها حضور دارند و اطلاعات در اين رسانه فقط از منابع غربي پخش مي شود.

وي افزود برخي منابع روسي در اين خصوص مستثني هستند که در تلاشند اطلاعات خود را درباره سوريه عرضه کنند . زعبي تاکيد کرد دولت سوريه در تلاش است برنامه سياسي را که بشار اسد رئيس جمهور اين کشور مطرح کرده است اجرا کند.

زعبي گفت کميته وزارتي مأمور اجراي اين برنامه با نيروهاي مختلف سياسي در سوريه رايزني مي کند .وي به هنگام ديدار با ميخائيل بوگدانف نماينده ويژه رئيس جمهور روسيه در امور غرب آسيا و معاون وزير خارجه روسيه نيز گفت افراط گرايان خواهان گفتگو نيستند اما دولت سوريه گامهاي بلندي براي موفقيت گفتگوها برداشته و تصميم گرفته است همزمان با مبارزه با تروريسم ، گفتگو نيز کند.

بوگدانف نيز گفت فشارهاي سياسي در جريان است تا يک دولت غير قانوني جايگزين دولت قانوني در سوريه شود به همين سبب کرسي سوريه در اتحاديه عرب به يک طرف غيرقانوني داده شد و تلاش مي شود در سازمان همکاري اسلامي و سازمان ملل متحد نيز همين اتفاق بيافتد.بوگدانف تأکيد کرد روسيه با چنين اقدامات غير مفيدي مخالفت مي کند. بيانيه ژنو همچنان پايه و اساس مناسبي براي حل بحران در سوريه به شيوه هاي سياسي و ديپلماتيک است.

                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: سوریه ، کشور ، جنگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.