سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشگاه مهندسی مکانیک برگزار می کند؛

مسابقه دانشجویی طراحی و ساخت دستگاهی به نام زبو کام

دستگاه مکانیکی زبو کام برای جداسازی 5 نوع پسماند متداول خشکه توسط دانشجویان طراحی و ساخته شده است که توانایی جداسازی این پسماند ها و ذخیره سازی ها را دارد.

امید نژاد سیفی، دانشجوی دانشگاه مهندسی مکانیک در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  مسابقه زبوکام که 17 الی 19 اردیبهشت برگزار می شود بیست و یکمین دوره مسابقات است و همچنین  این دوره مسابقات با دوره ها قبل متفاوت بوده است، مخصوصا این طرح در کنفرانس نشست تخصصی محیط زیست پر رنگ تر شده است.

 وی افزود: در این مسابقه دانشجویان دستگاه هایی را طراحی  کرده اند که زباله و پسماند خشک را از هم تفکیک می کند و همچنین این کنفرانس معتبرترین کنفرانسی است که در ایران برگزار می شود و البته میهمانانی از خارج کشور دعوت شده است و همچنین در حدود 1000 مقاله برگزار می شود که به صورت پوستر و سخنان شفاهی آخرین دستاوردهای دانشجویان در این کنفرانس ارائه می شود.

وی خاطر نشان کرد: این شرکت کنندگان در مسابقه زبوکام از تمامی اساتید و دانشجویان سراسر کشور و استان ها دعوت به عمل می آید.

وی اذعان داشت: 11 تیم در این مسابقه شرکت کرده اند 4 تیم از بخش ساخت و 4 یا 5 تیم  از بخش طراحی شرکت کرده اند و تا هفته آینده می توانند اعلام آثار کنند و همچنین در این رقابت شرکت کنندگان دستگاهی مکانیکی برای جداسازی 5 نوع پسماند متداول خشک با جنس های متفاوت پلاستیک، شیشه، فلزات آهنی، فلزات غیر آهنی و کاغذ طراحی می کند  و این دستگاه به صورت اتوماتیک توانایی جداسازی این پسماند ها و ذخیره سازی را نجام می دهد./ح
برچسب ها: پسماند ، زبوکام ، طراحی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.