سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

خونریزی از بینی در تابستان

شایع‌ترین محل خونریزی در اطفال و افراد بالغ جوان قسمت قدامی تیغه بینی است و خونریزی این ناحیه را می‌توان به آسانی و با حفظ خونسردی کنترل کرد.







به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد ، دکتر علی محمد اصغری عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و متخصص گوش و حلق و بینی در این‌باره گفت : سطح داخلی بینی حاوی صدها مویرگ خونی است که مقدار زیادی از خون بدن از طریق این مویرگ‌ها در بینی نیز در حال گردش است.
وی افزود : این مویرگ‌ها بسیار ظریف و حساس هستند و عوامل مختلفی سبب پاره شدن آنها و در نهایت خونریزی از بینی می‌شودخشکی مخاط بینی از مهمترین علت‌های بروز خونریزی بینی است که این خشکی مخاط در فصل‌های مختلف سال با توجه به شرایط آب و هوایی ایجاد می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: خشکی مخاط بینی در فصل گرما به علت گرما و خشکی هوا و در زمستان به علت سرماخوردگی و یا استفاده زیاد از بخاری‌ها و در فصول بهار و پاییز به علت آلرژی‌های فصلی ایجاد می‌شود.
وی اظهار داشت :علاوه بر اینها زمینه های ارثی در بروز این عارضه نقش دارند به این صورت که افرادی که پدر و مادرشان بیشتر دچار این مشکل می‌شوند احتمال بروز این مشکل در کودکان آنان نیز بیشتر می‌شود.
راهکارهای جلوگیری از خونریزی بینی:
ولین اقدام باید قسمت نرم بینی و پره‌های بینی را با دو انگشت شست و سبابه محکم فشار داد و در صورت شدت و ادامه یافتن خونریزی بینی باید به پزشک مراجعه کرد.
اگر هنگام خونریزی بیمار به حالت دراز کشیده قرار گیرد و یا اینکه سر بیمار به عقب خم شود مقدار زیادی از خون وارد حلق می‌شود و امکان خفگی وجود داردبهترین حالت به هنگام خونریزی از بینی صاف نشستن است
قراردادن کیسه یخ بر روی تیغه میانی بینی و پیشانی می تواند در قطع خونریزی موثر باشد گفت سرما سبب انقباض رگ‌ها شده، لخته سریع تر تشکیل می‌شود و بالاخره خونریزی پایان می‌یابد.
با مرطوب نگه داشتن مخاط بینی باید مانع از خشکی بینی شدرای این منظور باید از پمادهای نرم‌کننده مخاط استفاده شود و رطوبت هوای خانه با استفاده از دستگاه‌های مرطوب‌کننده افزایش یابد/س

برچسب ها: خونریزی ، از ، بینی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.