سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فوق تخصص گوارش و کبد:

سندرم روده تحریک پذیر بیماری همه عمر مبتلایان

یک فوق تخصص گوارش و کبد گفت : سندرم روده تحریک پذیر بیماری است که درمان قطعی نداشته و تا پایان عمر همراه مبتلایان خواهد بود.

دکتر ملک زاده فوق تخصص گوارش و کبد در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه دل پیچه و نفخ و بروز مشکلاتی در اجابت مزاج از جمله علائم سندرم روده تحریک پذیر هستند گفت : این بیماری که کولیت عصبی نیز گفته می شود به  دلایل مختلف از جمله کشیدن سیگار ، خوردن بعضی از غذاها به خصوص بعضی میوه و سبزیجات ، نوشیدن الکل و نوشیدنی های کافئین دار ، احساس فشار روحی و اضطراب ایجاد می شود .

وی با اشاره به اینکه در افراد مبتلا به سندرم روده تحریک پذیر ، سیستم گوارشی آنگونه که باید کار نمیکند و با توجه به اینکه این بیماری تا پایان عمر با فرد خواهد بود ،بیمار می تواند با انجام بعضی کارهای وضعیت راحت تری داشته باشد .

این فوق تخصص گوارش اظهار کرد : هیچ آمزایشی نمیتواند وجود سندرم روده تحریک پذیر را تائید نماید ولی ممکن است پزشکان آزمایشاتی را برای رد مسائلی که شبیه سندرم روده تحریک پذیر هستند را توصیه نمایند.

وی با بیان اینکه داروهای معینی میتواند به تنظیم کار دستگاه گوارش فرد کمک کننده باشد یادآور شد : ولی به هر حال درمان دارویی این مشکل را به طور کامل درمان نکرده و فقط می تواند به کنترل علائم کمک کند .

دکتر ملک زاده ادامه داد: مصرف زیاد حبوبات ، آجیل و تخمه مشکل ساز بوده و مصرف شیر نیز میتواند نفخ نماید که برای جلوگیری از ایجاد نفخ به دفعات و حجم کم غذا مصرف نمائید.

وی با اشاره به اینکه برای رهایی از این ناراحتی علاوه بر مشاوره با پزشک باید از مصرف الکل ، کافیئین و قهوه واز مصرف آب هنگام غذا خوردن پرهیز شده و از تند خورد و عجله هنگام غذا خوردن پرهیز شود ./س
برچسب ها: کبد ، ریه ، گوارش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۰۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۵
ولی دکتر به من گفته خوب می شوم