سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

مشکلات نقل و انتقال وجه برای فعالان اقتصادی ایرانی و هندی برطرف شده است

مدیر اجرایی یوکوبانک Bank UCO )) هند گفت: مشکلات نقل و انتقال وجه برای فعالان اقتصادی ایرانی و هندی حل شده و آنان می‌توانند از سه شیوه در پرداخت و دریافت وجه خود استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان «لی کی پاندا»L.K.PANDA در نشست بررسی فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری در اصفهان و هندوستان در سالن اجتماعات اتاق اصفهان،روش نخست خرید کالا از هند را به صورت پیش پرداختی عنوان کردوگفت:در این روش طرف ایرانی وجه کامل را به یکی از بانک‌های پارسیان،اقتصاد نوین،پاسارگاد و کارآفرین واریز و یوکوبانک به عنوان طرف این بانک‌ها،مبلغ مذکور را به صادرکننده هندی پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد:در روش دوم صادرکننده هندی با ارایه اسناد به طرف ایرانی و گرفتن تاییدیه از بانک‌های مذکور می‌تواند وجه خود را از یوکو بانک دریافت کند.

وی تصریح کرد:در روش سوم بانک ایرانی با گشایش اعتبار اسنادی برای بازرگان ایرانی و به نفع صادرکننده هندی با یوکو بانک تسویه می‌کند.یوکو بانک پس از تایید بانک ایرانی وجه مورد نظر را به صادرکننده هندی پرداخت می‌کند.

وی استقبال فعالان اقتصادی دو کشور از این روش‌های نقل و انتقال را قابل توجه دانست و گفت:بر اساس آمار به دست آمده 40 درصد مبادلات ایران و هند از روش اول،40 درصد از روش دوم و 20 درصد از روش سوم استفاده می‌کنند.مدیر اجرایی بوک بانک افزود:تا کنون 5 میلیارد دلار از طریق سه روش فوق بین دو طرف ایرانی و هندی مبادله شده است.

وی به یادداشت تفاهم بین یوکو بانک هند و پارسیان ایران اشاره کرد و گفت:در حال حاضر یوکو بانک به تازگی با بانک کارآفرین نیز تفاهم نامه همکاری امضا کرده است.

«سری واس تاوا» سفیر هند در ایران در ادامه این نشست گفت:نقل و انتقال وجوه به صورت ریال و روپیه مختص صادرات هند به ایران می‌باشد که این موضوع به تازگی شامل صادرات غیر نفتی ایران به هند نیز می‌شود.

وی خاطر نشان کرد:مجموع گردش مالی ماهانه سه روش انتقال وجه بین دو کشور هند و ایران به 500 میلیون دلار است و تا سقف یک میلیارد دلار در ماه هم رسیده است.

وی از بازرگانان اصفهانی خواست که از این روش برای انتقال وجوه خود استفاده کنند و افزود: تا کنون هیچ اختلافی بین طرف‌های ایرانی و هندی در این زمینه بوجود نیامده است.وی خاطر نشان کرد:در صورت استفاده بیشتر از این مکانیزم می‌توان شاهد افزایش حجم مبادلات ایران و هند باشیم.وی خاطر نشان کرد: استفاده از این روش را برای فعالان اقتصادی ایرانی مزیتی دیگری نیز دارد و آن محاسبه ارز به نرخ اتاق مبادله است که تفاوت آن با بازار آزاد 30 درصد است.

وی تاکید کرد:اگر یک وارد کننده ایرانی بخواهد کالایی از سایر کشورها وارد کند باید ارز آن را از محل بازار آزاد تهیه کند ولی در مبادلات تجاری با هند می‌تواند از ارز مبادله‌ای که دولت در اتاق مبادله ارزی ارایه می‌کند،استفاده کند.

وی از توانمندی شرکت‌های هندی در ساخت تجیهزات کارخانه‌ای در بخش فولاد و نساجی خبر داد و گفت: هند می‌تواند تجهیزات تولید فولاد و ماشین آلات نساجی مورد نیاز صنعت ایران را تامین کند.

وی از اتاق بازرگانی اصفهان خواست که یک هیات تجاری با هدف توسعه روابط اقتصادی و سرمایه گذاری به هند اعزام کند. هیات تجاری هند به سرپرستی معاون وزیر بازرگانی این کشور در نشستی با جمعی از فعالان اقتصادی استان اصفهان به مذاکره تجاری پرداختند/س 

برچسب ها: اصفهان ، نشست ، فرصت های ، تجاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.