سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر گفتمان های دینی مطرح کرد؛

استقبال از 20 هزار گفتمان دینی در سال 91

دبیر گفتمان های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت:در سال 91 بیش از 20 هزار گفتمان دینی در سراسر کشور برگزار شد و با استقبال مخاطبان همراه بود.

علی مزروعی در گفتگو با خبرنگار معارف باشگاه خبرنگاران با بیان این مطلب افزود: گفتمان های دینی ارتباطی خطی نیست، که تنها شامل سخنرانی و کلاس ها پیرامون بحث باشد بلکه براساس الگوی تعاملی و تبادلی تعریف شده است که به صوت پرسش و پاسخ و یا حتی نقد در حوزه مباحث دینی صورت گیرد.
وی در ادامه تصریح کرد: ارتباطی که با مخاطب ایجاد شود و به واسطه ابراز نظری که صورت میگیرد روحیه پرسشگری را در مخاطب ایجاد و معمولا با اغنا و رضایتمندی مخاطبان همراه است.
وی در ادامه با اشاره به موضوعات گفتمان های دینی اظهار داشت: موضوعات گفتمان های دینی براساس پیشنهادات استانها، دفاتر و کانون های محوری و همچنین مطالبات مقام معظم رهبری انتخاب و در قالب آسیب های اجتماعی، نحله های فکری و عرفان های نو ظهور، زن و خانواده در اسلام، عفاف و حجاب ، جنگ نرم و عنوان هر سال اجرا می شود.
مزروعی در ادامه افزود: کلاس های گفتمان دینی براساس نیازسنجی صورت گرفته از جوان و نوجوان امروز که مهمترین گروه هدف در گفتمان های دینی است هر ساله برگزار می شود.
وی با اشاره به برگزاری این دوره ها برای اساتید این حوزه بیان داشت: اساتید گفتمان های دینی در استان ها انتخاب و در طول سال یک یا 2 بار دوره های آموزشی جهت به روز نمودن گفتمان ها و ارتقای کارآمدی واثربخشی برای اساتید برگزار می شود.
مزروعی اذعان داشت: طی انعقاد سه دوره تفاهم نامه با وزارت آموزش و پرورش، بخشی از فعالیت ها نظیر فضاسازی هماهنگی اجرای گفتمان ها در مدارس و همچنین اجرای مطلوب طرح در استان ها برعهده آموزش و پرورش قرار گرفت و حداکثر رضایت حاصل شده نتیجه ابتدایی این گفتمان ها بوده است.
علیرضا مزروعی در ادامه با اشاره به نقش مهم  و تاثیرگذار مدارس در سلسله گفتمان های دینی تاکید کرد: بیشترین گفتمان ها در مدارس و در مقطع دبیرستان و پیش دانشگاهی برگزار شده که دبیران، مربیان قرآن و تربیتی آموزش و پرورش نیز از این جلسات بهره مند شدند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در سال 91 ، 20 هزار گفتمان دینی در سراسر کشور برگزار و با استقبال مخاطبان روبرو شد./ل
برچسب ها: گفتمان ، دینی ، دبیر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.