سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زاهدان/

15 هزار و 250 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کرده‌اند

معاون سیاسی، امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: از 26 فروردین‌ماه تا یکم اردیبهشت‌ماه جاری تعداد 15 هزار و 250 نفر برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در سیستان و بلوچستان ثبت‌نام کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، رجبعلی شیخ‌زاده اظهار داشت: از تعداد 15 هزار و 250 نفر ثبت‌نام کننده برای انتخابات شوراهای شهر و روستا، 14 هزار و 663 نفر مرد با 96 درصد و 587 نفر زن با چهار درصد هستند.

وی افزود: تعداد کل ثبت‌نام کنندگان برای انتخابات شوراها در بخش روستایی، 14 هزار و 48 نفر است که از این تعداد 96 درصد مرد هستند.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: تعداد کل ثبت‌نام کنندگان شهری 12 هزار و دو نفر بوده که 94 درصد از آنها مرد هستند.

شیخ‌زاده بیان داشت: بیشترین داوطلبان ثبت‌نام شده با یک‌هزار و 800 نفر در چابهار، کمترین داوطلبان در شهرستان زابل با 367 نفر بوده است.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان گفت: بیشترین داوطلبان ثبت‌نام شده زن با 189 نفر در حوزه شهرستان خاش و کمترین تعداد داوطلبان زن در شهرستان کنارک با دو نفر بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان تعداد روستاهای واجد شرایط انتخابات شوراها را در استان 2 هزار و 967 روستا عنوان کرد و افزود: تعداد 37 شهر نیز واجد شرایط انتخابات شوراها هستند.

شیخ‌زاده ادامه داد: تعداد کل ثبت‌نام شدگان 15 هزار و 250 نفر است که نسبت به سومین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، 21 درصد رشد داشته است.

رئیس ستاد انتخابات سیستان و بلوچستان اذعان داشت: با پایان زمان ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای شهر و روستا، عملیات انجام استعلام از مراجع قانونی را خواهیم داشت و مراجع قانونی پس از 10 روز نتایج استعلامات را اعلام خواهند کرد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار سیستان و بلوچستان ضمن تقدیر از تلاش اعضای ستاد انتخابات و تمامی دست اندرکاران که با تلاش بی‌وقفه خود در کنار مردم در سال 92 منجر به یک حماسه بزرگ سیاسی خواهند بود، خواست برای ایجاد رقابت سالم و قانونی و حضور حداکثری مردم در تعیین سرنوشت خود، تمام تلاش خود را به کار بسته و هر کدام مبتنی بر قانون به وظایف خود عمل کند تا شاهد انتخاباتی پرشور در استان باشیم/س

برچسب ها: انتخابات ، شورای ، استان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.