سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

562 نفر برای نامزدی شوراها در شهرستان آبادان ثبت نام کردند

رئیس ستاد انتخابات شهرستان آبادان گفت: 562 نفر برای نامزدی شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان آبادان نامنویسی کردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان،سید ولی الله موسوی افزود: از تعداد 157نفر در آبادان، 13 نفر در چوئبده، 15 نفر در اروندکنار، 197 نفر در روستاهای بخش مرکزی و 180 نفر نیز در روستاهای اروندکنار ثبت نام کردند.

وی با اشاره به اینکه کارها بر اساس جدول زمانبندی شده پیش می رود، اظهار کرد: همزمان با ثبت نام کار استعلام از مراجع چهارگانه نیز روزانه در حال انجام است.

موسوی تصریح کرد: بر اساس قانون جدید انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا تعداد شورای اسلامی شهر آبادان از 9 نفر به 13 نفر افزایش یافته است.

رئیس ستاد انتخابات شهرستان آبادان یادآور شد: در شهرهای اروندکنار و چوئبده به لحاظ جمعیت کمتر از 20 هزار نفر در شهر تعداد اعضای شوراها در آنجا پنج نفر است.

موسوی ادامه داد: بر اساس قانون انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا ها در شهرهای بالای 20 هزار نفر (همچون آبادان) حداقل مدرک تحصیلی لیسانس و یا معادل آن است و در شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت  (همچون اروندکنار و چوئبده ) حداق مدرکتحصیلی فوق دیپلم و یا معادل آن است.

وی از مسائل قابل توجه در این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا را اینگونه عنوان کرد که بر اساس اعلام ستاد انتخابات استان خوزستان آن دسته از اعضای اصلی و اعضای علی البدلی که امکان جایگزین شدن به عنوان عضو اصلی در دور قبلی برایشان وجود داشته است می توانستند بدون لحاظ شدن مدرک (ارایه مدرک جدید) اقدام به ثبت نام در دور جدید کنند.

موسوی گفت: ثبت نام این دسته از افراد،  تنها در همان حوزه قبلی امکان پذیر بود.

چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری 24خرداد ماه برگزار می شود./س
 

برچسب ها: نامزد ، شورا ، آبادان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.