سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

افراددارای فشارخون بالا باید از غذاهای کم نمک استفاده کنند

میزان بالای نمک در رژیم سبب از دست دهی مایعات بدن می گردد و در نتیجه فشار خون افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، پتاسیم به تعادل مقدار سدیم در سلول ها کمک می کند، چنانچه پتاسیم مصرف نکنید و یا آن را از دست بدهید، ممکن است مقدار زیادی سدیم در بدن شما تجمع یابد.

مصرف کم ویتامین دی مصرف بسیار پائین ویتامین دی در رژیم غذایی می تواند باعث فشار خون بالا شود، ویتامین دی در تولید آنزیمی توسط کلیه که فشار خون را تحت تاثیر قرار می دهد نقش دارد.

نوشیدن الکل می تواند به قلب آسیب برساند. همچنین سبب افزایش فشار خون گردد، زیرا سبب می شود بدن هورمونی را ترشح کند که جریان خون و ضربان قلب را افزایش می دهد.

بیماری های مزمن خاص مانند کلسترول بالا، دیابت، بیماری کلیوی و تنگی نفس در خواب ممکن است خطر فشار خون بالا را افزایش دهند.

فشار خون خطر ابتلا به حملات قلبی، سکته مغزی و نارساسی کلیه را افزایش می دهد و باعث کوری، ضربان نامنظم قلب و نارسایی قلبی است.این در حالی است که فشار خون بالا بیش از یک سوم افراد بزرگسال را در سراسر جهان را تهدید میکند ولی با وجود این از دید اکثر مردم مخفی مانده است، چرا که بسیاری نمی دانند فشار خون بالا دارند.

عواملی که باعث تشدید فشار خون بالا به ویژه در بزرگسالان می شود که برخی از اینها را شما نمی توانید کنترل کنید فاکتورهای خطری این بیماری عبارتند از :سن: خطر فشار خون بالا با افزایش سن ارتباط مستقیم دارد. در اوایل سن میانسالی فشار خون بالا در مردان معمول است. در زنان نیز این بیماری بعد از یائسگی معمول می شود.(کودکان نیز در معرض این بیماری قرار دارند. در برخی کودکان فشار خون بالا نیز به دلیل مشکلاتی مانند بیماری قلبی و یا بیماری های کلیوی به وجود می آید. شیوه زندگی غلط مانند رژیم غذایی ناسالم و عدم فعالیت بدنی منجر به فشار خون بالا می شود.

از دیگر عوامل خطر فشار خون بالا که قابل کنترل هستند، عبارتند از:چاقی یا اضافه وزن : هرچه شما بیشتر دچار اضافه وزن باشید به خون بیشتری برای رساندن اکسیژن و مواد مغذی به بافت های بدن تان نیاز دارید و هنگامی که حجم خون گردشی در رگ های شما افزایش می یابد فشار وارده بر دیواره های عروقی نیز افزایش می یابد.

افرادی که غیر فعال هستند، مستعد ضربان قلب بالاتری هستند. ضربان بالای قلب سبب می شود قلبتان با هر انقباض سخت تر کار کند و نیروی قوی تری بر رگ ها وارد شود. نداشتن فعالیت بدنی همچنین سبب افزایش خطر اضافه وزن می شود.

استعمال دخانیات نه تنها سریعا فشار خون را افزایش می دهد، بلکه مواد شیمیایی موجود در آن به دیواره ی رگ ها آسیب می رساند و این امر سبب باریک تر شدن رگ ها و افزایش فشار خون می گردد.

میزان بالای نمک در رژیم سبب از دست دهی مایعات بدن می گردد و در نتیجه فشار خون افزایش می یابد./س

برچسب ها: فشارخون ، بالا ، کم نمک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.