سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با "کريستين امانپور" از سي ان ان؛

حسيني: دانش هسته‌اي حقي است که ايرانيان از آن دست نمي‌کشند/گفتگوهاي آلماتي يک و دو کاملا سازنده بود

وزير اقتصاد و دارايي جمهوري اسلامي ايران که براي شرکت در يک کنفرانس بين المللي اقتصادي در واشنگتن به سر مي برد در گفتگو با شبکه تلويزيوني سي ان ان در خصوص برنامه هسته اي ايران گفت: ما از دانش امروزي که بسياري از کشورها از آن بهره مند هستند،صرف نظر نمي کنيم.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، کريستين امانپور در شروع بحث با حسيني نظر وي را  درباره انفجارهاي اخير بوستون جويا شد که وزير اقتصاد کشورمان با ابراز همدردي با مردم بوستون و مردم آمريکا چنين اقداماتي را محکوم کرد .

امانپور بحث را با پرسش درباره اوضاع کنوني اقتصاد ايران ادامه داد و حسيني در پاسخ به فشارهاي اوليه در نتيجه تحريم ها اشاره کرد اما تاکيد کرد که پس از چندي اين تاثيرات منفي به جنبه ها و تاثيرات مثبتي تغيير يافت . 

وي افزود : صادرات غير نفتي يا صادرات صنعتي ما 20 درصد افزايش و واردات ما نيز 15 درصد کاهش يافت.ما اکنون نيازهاي واردات خارجي را با صادرات غيرنفتي تامين مي کنيم.

وي خاطرنشان کرد کشورهايي که چنين تحريم هايي را اعمال مي کنند بر اين اعتقاد هستند که تحريم ها فلج کننده است در حاليکه تاثير اين تحريم ها در ساير کشورها و حتي کشورهاي تحريم کننده در نتيجه از دست دادن فرصت مبادلات نفتي و تجاري با ايران مشهود تر است.
 
حسيني با تاکيد بر صلح آميز بودن برنامه هسته اي ايران آن را فناوري نويني خواند که تمام کشورها حق دستيابي به آن را دارند و اين راهي براي دستيابي به رشد ، پيشرفت و شکوفايي است . 

وي تاکيد کرد ما از دانش امروزي که بسياري از کشورها از آن بهره مند هستند،صرف نظر نمي کنيم. مردم ايران، فرهيخته و از تمدن و فرهنگ غني برخوردار هستند.آنها درک مي کنند اقتصاد امروز و فردا نيازمند به افراد با دانش کامل است.

وي در اظهارنظر خود درباره روند پيشرفت مذاکرات نيز افزود : من فکر مي کنم گفتگوهاي آلماتي يک و دو کاملا سازنده  بود چرا که هر دوطرف توانستند گفتگو کنند. من همچنين بايد تاکيد کنم طرف ايراني همواره با حسن نيت در اين نشست ها شرکت کرده است و من فکر مي کنم اين گفتگوها بايد ادامه يابد.

آنها پيشنهادهايي مطرح کردند و پاسخ ايراني ها را نيز شنيدند. پاسخ ايراني ها به نظر آنها در جهت پيشرفت مذاکرات بود.ما در مذاکرات جدي هستيم.همانطور که گفتم اين مذاکرات شفاف و عادلانه بود. اين مذاکرات براساس( رعايت )حق مردم ايران و حق ديگر کشورها بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.