سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر کمیته ناشران خارجی:

ثبت سفارش اینترنتی و بخش بین المللی بسیار موثر خواهد بود

محمد رضا وصفی حرف بن کارت و جایگزنی ثبت سفارش اینترنتی در بخش بین المللی را موضوع موثری در کاهش اتلاف وقت مراجعه کنندگان اعلام کرد.

lحمد رضا وصفی مدیر بخش ناشران خارجی بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران در گفتگو با خبرنگار حوزه ادب باشگاه خبرنگاران گفت: در حال حاضر 1600  ناشر در بخش بین المللی با ارائه آثار خود در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران حضور یافتند.
وی در زمینه حرف بن کارت الکترونیکی در بخش ناشران خارجی و جایگزینی ثبت سفارش به جامی آن افزود: این جریان تجربه ای جدیدی است که آن وقت صرفه جویی می شود.

وصفی در همین رابطه ادامه داد: با توجه به اینکه مراجعه کنندگان بخش بین المللی افراد خاصی هستند و براساس اتفاق در نمایشگاه حاضر نمی شوند ثبت سفارش اینترنتی بهترین تسهیلاتی است که  در این نمایشگاه به آنها داده می شود تا از اتلاف وقت آنها جلوگیری شود.

مدیر بخش ناشران خارجی بیست و ششمین نمایشگاه در رابطه با تغییر و جابجایی مکان امسال بخش ناشران خارجی تصریح کرد: با توجه به اینکه بخش بین المللی در سالهای گذشته در ضلع جنوب شرقی نمایشگاه و بخشی از آن هم در  بخش شبستان بود امسال برای تجمیع و کاهش تراکم جمعیتی این بخش به ضلع جنوب مصلی انتقال یافته است.

وی در همین راستا افزود: امسال در بخش بین المللی کشورهای لاتین و عربی و بخشهای رسمی کشورها و سفارتخانه ها موسسات و نهاد ها ناشران بخش هنر و معماری و سرای اهل قلم هم در کنار هم واقع شده اند و این اتفاق کنترل و کیفیت کار  را بالاتری خواهد برد.

وصفی با اشاره به  تسویه بدهی ها به ناشران خارجی عنوان کرد: این چند روزه اتفاق خوبی جهت پرداخت بدهی ها صورت گرفته است و بخش قابل توجهی را بدهی با تلاش ویژه بخش بین المللی پرداخته شده است.

وی در زمینه تاثیر تسویه شدن کامل  بدهی بر استقبال ناشران خارجی اظهار کرد: چالهشهای نمایشگاه منحصر به مساله بدهی و تحریمهای اقتصادی نیست.

 مدیر بخش ناشران خارجی بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران تصریح کرد: مبالغ پرداخت بدهی به ناشران خارجی آماده و فقط در نحوه ارسال آن مشکل داریم.

وی با اشاره به  چالش های موجود در نمایشگاه افزود: بخشی از چالش های نمایشگاه جریان نقل و انتقال کتاب  به کشورهای عربی و بخشی دیگر به بحران اقتصادی در حوزه  اروپا و آمریکا مربوط می شود.

 وی اظهار داشت: مساله صنعت نشر فیزیکی یکی دیگر از آسیب های نمایشگاه کتاب به حساب می آید./ي2
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.