سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مازندران /

آغازبرداشت گیاه دارویی گل گاو زبان درمازندران

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نکا از آغاز برداشت گل گاو زبان در سطح بیش از 380 هکتار از زمینهای کشاورزی این ‏شهرستان خبر داد.

سلیمی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مازندران گفت: با ‏توجه به شرایط آب و هوایی، برداشت گل و گاو زبان زودتر از موعد مقرر در این منطقه آغاز شده که با عملکرد قابل ‏قبول به طور متوسط 500 کیلوگرم محصول گل خشک شده در هر هکتار پیش‌بینی می‌شود.

وی بااشاره به اینکه در مجموع تولیدی گل گاوزبان برابر با 190 تن گل خشک شده در سطح زمینهای کشاورزی این شهرستان خواهد بودافزود: برداشت این محصول به صورت دستی و به مدت سه ماه به طول می‌کشد،که اشتغالزایی بسیار خوبی برای روستاییان در کشت این محصول فراهم می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان نکا با بیان اینکه گیاه گل گاو زبان، گیاهی چند ساله بوده و در هر سال ‏نیاز به شخم و شیار و کشت مجدد ندارد، تصریح کرد: این گیاه به حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش در زمین‌های شیب دار کوهستانی کمک ‏می‌کند.

سلیمی در ادامه از برگزاری کارگاه آموزشی و یک دوره آموزشی و مهارتی پنج روزه با عنوان کاشت و پرورش ‏گیاهان دارویی برای 80 نفر از فراگیران مرد و زن روستایی، تأمین کود شیمیایی، بازدیدهای مزرعه‌ای و نظارت برای ‏بررسی مسائل و مشکلات گیاهان دارویی در این شهرستان خبر داد./س

برچسب ها: برداشت ، گل گاوزبان ، نکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.