سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

کمبود مشکل دارو از مشکلات اساسی بیماران هموفیلی

رئیس کانون حمایت از بیماران هموفیلی استان آذربایجان شرقی مشکل بزرگ بیماران هموفیلی را مربوط به داروهای این بیماران دانست.

طبخچی درگفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، به تشریح مشکلات پیش روی بیماران هموفیلی پرداخت و افزود :در دنیای واقعی ،این بیماران علاوه بر اینکه از کمبود فاکتور انعقادی خون رنج می برند، با هزینه بالای خدمات درمانی، پزشک متخصص در استان،عدم مدیریت بر توزیع دارو، کمبود دارو، مشکل اشتغال، کیفیت نامطلوب تجهیزات درمانی وهمچنین مشکل تردد در جامعه و مشکل ازدواج مواجه اند که انتظار می رود در آینده با حمایت دولت و خیرین محلی ایجاد درمانگاه تخصصی و تجهیز آن انجام پذیرد.

رئیس کانون بیماران هموفیلی با اشاره به آمار بیماران هموفیلی در استان گفت: در حال حاضر نزدیک به 500 نفر بیمار هموفیلی در استان شناسايي شده است که ازین تعداد 80 نفر آنها خانم و بقیه مردان هستند که از میان آنها 300 نفر در تبریز و بقیه در دیگر شهرهای استان هستند.

وی در ادامه با توجه به شعار سلانه فدراسیون جهانی هموفیلی که "درمان برای همه" نامگذاری شده است، خواستار حمایت بیشتر نهادهای دولتی، مسئولان و مردم ازاین بیماران شد./س

برچسب ها: کمبود ، مشکل ، دارو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.