سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار اردبیل:

بیش از 8 هزار واحد مسکن روستایی در اردبیل مقاوم‌سازی شد

فرماندار اردبیل گفت:‌ 8 هزار و 68 واحد مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر 79 میلیارد تومان در شهرستان اردبیل مقاوم‌سازی شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران، کاظم دبیر ‌در نشستی که به مناسبت سالروز تأسیس بنیاد مسکن و حساب 100 امام با مدیران و کارکنان بنیاد مسکن شهرستان اردبیل داشت، گفت:‌ این مقاوم‌سازی‌ها سبب شده است تا دغدغه ناشی از بروز حوادث و اتفاقات ناگوار به حداقل برسد و یک ایمنی واقعی را در ساخت و سازها شاهد باشیم.

وی با بیان اینکه از این تعداد شامل 72 درصد واحدهای کم دوام هستند که به مرحله مقاوم‌سازی رسیدند، تصریح کرد: با همت مردم و همکاری مسئولان مابقی واحدهای باقی‌مانده نیز مقاوم‌سازی می‌شوند.

دبیر ارزش کار بنیاد مسکن را ستودنی توصیف کرد و افزود: حرکتی که امروز بنیاد مسکن در توجه به مناطق محروم انجام می‌دهد یک انقلاب عظیم تلقی شده و روز به روز نیز بر گستردگی آن افزوده می‌‌شود.

این مسئول خاطر نشان کرد: ‌ارزش بالای بنیاد مسکن در زمان حوادث غیرمترقبه به ویژه وقوع زلزله قابل مشاهده است چرا که خانه‌های مقاوم‌سازی شده جان هموطنانمان را نجات می‌دهد.

وی بیان کرد: در این مورد کمترین آسیب و خسارت را متوجه این واحدها می‌بینیم اما کسانی که مقاوم‌سازی نکردند آسیب مالی و جانی می‌بینند.

 فرماندار اردبیل از تمام کسانی که متقاضی استفاده از این تسهیلات کم بهره هستند، خواست تا از این فرصت برای ساخت و یا مقاوم‌سازی ساختمان‌های خود استفاده کنند چون که این وام‌ها یارانه‌ای بوده و با سهولت پرداخت می‌شود.

دبیر با تبریک سالروز تشکیل بنیاد مسکن و حساب 100 امام اضافه کرد: درایت و دوراندیشی امام راحل در تأمین مسکن مستضعفین سبب به وجود آمدن این بنیاد شده است.

وی یادآور شد: به یقین کارکنان و مدیران این مجموعه با دلسوزی و نگاه مسئولانه به مردم خدمت می‌کنند و ذره‌ای خستگی در وجود آنها مشاهده نمی‌شود.

دبیر خواهان راهنمایی مردم برای استفاده از تسهیلات و همچنین نظارت بیشتر بر طرح هادی روستاها شد.

وی ادامه داد: نباید طرح‌های هادی روستاها نیمه‌تمام و پراکنده بماند بلکه باید با استفاده از وجود منابع و اعتبارات مناسب حداکثر استفاده و بهره‌برداری لازم صورت بگیرد تا با تکمیل طرح‌ها مردم شیرینی و حلاوت استفاده از آن را بچشند.
برچسب ها: اردبیل ، فرماندار ، مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.