سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش 26 درصدي جعل و 34درصدي قاچاق کالا در پايتخت

معاون عمليات پليس پايتخت با اشاره به افزايش 9 درصدي تماس هاي عملياتي شهروندان تهراني با پليس 110،از کاهش 26 درصدي جعل و 34درصدي قاچاق کالا در فروردين ماه سال جاري در تهران خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران از پايگاه خبري پليس،سرهنگ پاسدار "عباس دانشجو"معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با اعلام اين خبر اظهار داشت:كل تماس هاي برقرار شده با مركز فوريت هاي پليسي 110،در فروردين ماه امسال 952هزار و 975تماس بوده که اين رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته که782هزار و 322مورد بوده؛22درصد افزايش داشته است. 
اين مقام مسئول در پليس پايتخت در ادامه افزود:از کل تماس هاي مذکور در فروردين ماه امسال؛274 هزار و 986تماس منجر به عمليات پليس شده که اين رقم با توجه به رقم 252هزار و 174مورد در فروردين ماه سال91،افزايش 9درصدي را نشان مي دهد. 
وي در ادامه با اشاره به اينكه برقراري افزايش تماس هاي شهروندان با پليس بيانگر نهادينه شدن پليس جامعه محور در جامعه بوده و جرايم نيز تاحدوي روند نزولي به خود گرفته است،تصريح كرد:مردم نيروي انتظامي را براي حل مشکلتشان ملجأ و پناهگاه مطمئني مي دانند و پليس پايتخت نيز آمادگي پاسخگويي به مطالبات و خواسته هاي به حق شهروندان محترم تهراني در حوزه مسايل انتظامي،ترافيکي و نظم و انضباط اجتماعي و طرح هاي امنيت محله محور را دارد.
معاون عمليات فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با تأكيد بر افزايش توان عملياتي پليس در مقابله با جرايم عنوان كرد:حضور به موقع پليس موجب افزايش احساس امنيت در جامعه مي شود. 
وي اضافه کرد:از119هزار و834 تماسي که منجر به راهنمايي و دريافت اطلاعات شهروندان از پليس شده نسبت به فروردين سال گذشته که 101 هزار و 899 تماس بوده؛18درصد افزايش داشته و مبين اين مطلب است که شهروندان با مجموعه پليس پايتخت تعامل خوب و سازنده دارند. 
سرهنگ دانشجو اظهار داشت:در فروردين ماه امسال قاچاق کالا 34 درصد، جعل 26 درصد،حوادث و سوانح 29درصد،اختلافات خانوادگي 23درصد،اختلافات مالي و اقتصادي 22درصد، کاهش نسبت به مدت مشابه فروردين ماه سال 91داشته است. 
دانشجو با اشاره به اينکه تلفن 110 پليس در طول شبانه روزي همراه مردم بوده و پل ارتباطي شهروندان با نيروي انتظامي مي باشد،از شهروندان به خصوص خانواده هاي محترم تهراني خواست هرگونه موارد مشکوک را به سرعت با مرکز فوريت هاي پليسي در ميان بگذارند در کمترين زمان ممکن اقدام قانوني با آن صورت پذيرد.
معاون عمليات پليس پايتخت در خاتمه بيان داشت:شهروندان مي توانند موارد ضروري از جمله مزاحمت ها،نزاع و درگيري، شرارت، تصادفات و وقايع و اتفاقات مهم را به اين مركز اعلام كنند تا پليس در كمترن زمان ممكن بتواند در محل حادثه حضور بهم رساند./ف
برچسب ها: کاهش ، جعل ، قاچاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.