سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحسین، در کمک به کودک برای غلبه بر ترس موثر است

کودکان زيادي هستند که از خيلي چيزها مي‌ترسند و از طريق آنان اذيت مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار اجتماعي باشگاه خبرنگاران،کودکاني گاهي از ترسةاي خود عذاب مي‌کشند و اين موضوع اگر براي آنان در کودکي رفع نشود موجب آزار آنان در بزرگشالي خواهد شد.
 در کمک به کودکی که سعی دارد بر ترس خود غلبه کند، شتاب زده عمل نکنید. اگر فشار وارده بیش از حد باشد، نه تنها ترس اولیه را حفظ می کند، بلکه از جانب پدر و مادر هم که او را بی محابا به کار خطرناک وادار می کنند، ترس جدیدی به وجود می آید.
تحسین و تشویق در کمک به کودک برای غلبه بر ترس هایش، بسیار مۆثر است و باید مورد استفاده قرار گیرد. او باید بیاموزد که شکست ها و عدم موفقیت ها را به عنوان حقیقت زندگی و بدون ناامیدی و یأس بپذیرد.
یکی از آسان ترین شیوه‌هایی که کودکان با استفاده از آن، نگرش‌ها و طرز فکرهای خود را می آموزند، تقلید از والدین یا بزرگسالان دیگر است، وقتی کودکی با ترس و هراس واکنش نشان می دهد، در واقع درس هایی را که از جامعه خود آموخته است، جواب می دهد. والدین و معلمان باید تا آنجا که می توانند الگوی مناسبی برای کودکان باشند.
در نهايت بايد ياد آؤر باز هم در رفع اين مشکل نيز والدين نقش اساسي بازي مي‌کنند و به هيچ وجه ترس يک فرآيند و ذاتي و خود وحور نيست.

برچسب ها: تحسین ، کمک ، کودک ، غلبه ، ترس ، موثر
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.