سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

شهرستان طارم از مناطق استثنایی کشور در تولید انواع مختلف محصولات کشاورزی

باتوجه به شرايط اقليمي متفاوت در این شهرستان تنوع محصولات در اين منطقه زياد است به طوري كه بيش از50 نوع محصول زراعي و باغي در اراضي شهرستان طارم توليد مي‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زنجان ، شهرستان طارم با برخورداري از اقليم گرم و معتدل، يكي از مناطق استثنايي كشور و شايد جهان به لحاظ شرايط جوي است كه تقريبا امكان استحصال و توليد هر نوع محصول در آن امكانپذير است به همین دلیل سيستم كشاورزي در طارم در تمام طول سال فعال است .

طارم، به خاطر برخورداري از شريان حياتي رودخانه 'قزل اوزن'، به بزرگترين قطب كشاورزي استان زنجان و منطقه تبديل شده است و كيفيت محصولات باغي و زراعي آن شهرت جهاني دارد.

زیتون،انار،انجیر(سه میوه بهشتی) فندق،گردو، گیلاس ، سیب ، انگور، به ،توت ،گوجه سبز، هلو ، آلو ،زردآلو ،شفت آلو ، آلوچه، آلو بخارا ، آلبالو ،پرتقال، نارنگی ، نارنج ، گلابی ، خرمالو وبه خصوص سیر از جمله محصولات این شهرستان است.

محصولات بهاره زراعی شهرستان طارم به شرح زیر می‌باشد:كرفس ،سير، باقلا،نخود فرنگي،خيار،سيب زميني،كلزا

سير مورد کشت در شهرستان طارم شامل سير محلي طارم، سير صورتی، سير قرمز، سير سفيد و رقم آذر است. سيرعلاوه برمصرف خوراکي به صورت تازه- سير ترشي يا چاشني در صنايع غذايي جهت توليد فرآورده هاي غذايي نقش مهمي دارد و همچنين استفاده فراواني به عنوان يک گياه دارويي موثر در بيماريها يي چون فشار خون و بيماريهاي قلبي- کاهش کلسترول خون- خواص ضد انگلي و ضد ميکروبي و درمان دستگاه گوارش دارد.

شهرستان طارم سیر مورد نیاز استانهاي تهران، گيلان، قزوين، مازندران و کردستان را تامین میکند.

 با توجه به کيفيت بالاي محصول قسمتي از آن در اين شهرستان ها توسط بازرگانان ساير استانها از جمله همدان،تهران و مازندران به کشورهاي خارجي صادر مي شود.

باقلا یکی ديگراز محصولات مهم و با ارزش در تناوب سایر محصولات این شهرستان می باشد که به دو صورت خشک و سبز در شهرستان تولید می شود و با توجه به کیفیت بالای آن جهت فروش به سایر استان ها مانند قزوین، تهران، گیلان و آذربایجان غربی عرضه می گردد.

محصول نخود فرنگی تولیدی این شهرستان نیز از کیفیت بالایی برخوردار بوده و مورد استفاده صنایع تبدیلی استانهای همجوار قرار می گیرد/س

 

 

 

برچسب ها: طارم ، زنجان ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.