سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

سرمایه گذاری بیش از 159 میلیارد ریال در بخش گردشگری خراسان شمالی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: هفت سال گذشته در بخش گردشگری 159 میلیارد و 19 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، علی کاظمی بابیان این مطلب ،افزود: از این اعتبار، 122میلیارد و 87 میلیون ریال برای ایجاد مراکز گردشگری هزینه شده که با آن 48 مرکز پذیرایی و 18 مرکز اقامتی در سطح این استان راه اندازی شده است.

وی به جذب تسهیلات بانکی در رونق بخش گردشگری استان نیز اشاره کرد و گفت: 36 میلیارد و 932 میلیون و 500 هزار ریال تسهیلات بانکی در بخش مزبور جذب و به علاقه مندان برای سرمایه گذاری واگذار شده است.

وی تاکید کرد: با اعطای این تسهیلات در بخش گردشگری استان برای 206 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

وی مطالعه امکان سنجی 15 منطقه نمونه گردشگری مصوب هیات دولت در استان، تصویب 24 منطقه نمونه ملی و استانی در دو سفر اول و دوم هیات دولت، ایجاد و برپایی 118 پایگاه ثابت و سیار اطلاع رسانی گردشگری را از دیگر خدمات این اداره کل برشمرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: صدور 29 هزار و 193 سفرکارت، اجرای 136 طرح سرمایه گذاری در بخش گردشگری استان و صدور 75 فقره موافقت اصولی از دیگر اقدامات این اداره در دوران دولت نهم و دهم بوده است.

خراسان شمالی با وسعت 28 هزار و 179 کیلومتر مربع، جزو 15 استان غنی کشور از نظر برخورداری از جاذبه های متنوع گردشگری است.

خراسان شمالی از شمال با جمهوری ترکمنستان، از جنوب و شرق به خراسان رضوی و از غرب به استان گلستان و سمنان محدود می شود و در گذرگاه زائران حرم مطهر علی بن موسی الرضا (ع) واقع شده است.

جاذبه های گردشگری و آثار باستانی خراسان شمالی هرساله گردشگران زیادی را به خود فرامی خواند و بنا به گزارش کارشناسان میراث فرهنگی استان، سالانه 12 میلیون مسافر از این استان عبور و یا دیدن می کنند./س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.