سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

تغییر جهت محور توسعه اصفهان، اجتناب‌ناپذیر است

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: برای دست‌یابی به یک آمایش سرزمینی درست و نگاه هوشمندانه به مسائل زیست محیطی، تغییر جهت محور توسعه اصفهان اجتناب‌ناپذیر است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، مهدی جمالی نژاد، در همایش روز جهانی "زمین پاک" که با "شعار آب پاک، خاک پاک و انسان سالم" و در کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار شد، گفت: هر چند که برای توسعه پایدار تمایل داشته باشیم اما در حال حاضر، این توسعه‌های انسانی "ناپایدار" است.

وی با بیان اینکه استان اصفهان بالاترین تعداد شهر و روستا‌ها را به خود اختصاص داده است، تصریح کرد: با یک نگاه هوشمندانه باید از تخریب زمین‌‌های زراعی جلوگیری کنیم.

معاون امور عمرانی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه کشورهای پیشرفته جهان، شاخص‌های یک شهر پایدار را که از نمونه‌های بارز یک شهر اسلامی است، از "دین اسلام" و "فرهنگ مذهبی" ما به عاریه گرفته‌اند، تاکید کرد: با یک نگاه هوشمندانه، باید توجه به مسائل زیست محیطی را نهادینه کنیم.

جمالی نژاد گفت: توجه به "بوم‌شهر‌ها" از جمله مواردی است که می‌تواند جوابگوی نیاز فعلی استان اصفهان باشد.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری بهینه از منابع زیرزمینی و به حداقل رساندن پسماند‌ها از جمله شاخص‌های "بوم‌شهری" است، تصریح کرد: استفاده از "منابع انرژی جایگزین" نیز از دیگر اموری است که باید به آن توجه شود.

معاون امور عمرانمی استانداری اصفهان با اشاره به اینکه توجه به دو مقوله "نرم‌افزاری" و "سخت‌افزاری" در امر زیست محیطی باید در کنار یکدیگر پیش رود، اظهار داشت: امور، "زدایش محور" مانند (حذف آلاینده‌ها) و "زایش محور" مانند توجه به (شبکه‌های آبیاری) و حرکت به سوی "باغ آپارتمان‌ها" از جمله موارد تشکیل دهنده بخش "سخت‌افزاری زیست محیط" است.

جمالی نژاد بیان داشت: تشکیل بومکده‌ای علمی و صنعتی، هم‌‌اندیشی بین دولت مردان، صنعتگران و دانشگاهیان و همچنین توزیع عادلانه خدمات منابع سرزمینی از جمله نکاتی هستند که برای دست‌یابی به یک "شهر پایدار" باید به آن توجه داشت./س

برچسب ها: اصفهان ، تغییر ، جهت ، توسعه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.