سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

دو طرح بزرگ ذوب آهن اصفهان با حضور رییس جمهوری افتتاح می شود

همزمان با چهارمین سفر استانی رییس جمهوری و هیات دولت به استان اصفهان، دو طرح بزرگ در ذوب آهن اصفهان افتتاح می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان وبنابر اعلام روابط عمومی ذوب آهن اصفهان این دو طرح شامل کک سازی شماره سه به عنوان بزرگ ترین کارخانه کک سازی خاورمیانه و دو نیروگاه برق با مجموع ظرفیت 110 مگاوات است.
کک سازی شماره سه که 900 هزار تن کک در سال تولید می کند، صرفه جویی ارزی 300 میلیون یورویی در سال به همراه دارد و میزان صرفه جویی دو نیروگاه جدید ذوب آهن نیز بیش از 333 میلیارد و 590 میلیون ریال در سال است.
طرح کک سازی که به منظور تامین کک مورد نیاز کوره بلند شماره 3 و امکان استفاده از گاز تولیدی در جهت تامین سوخت مورد نیاز نیروگاههای داخلی این شرکت احداث شده است برای 481 نفر بصورت مستقیم و بیش از 12 هزار نفر بصورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد می کند.
طرح نیروگاه نیز که میزان اشتغالزایی آن 56 نفر بصورت مستقیم و 1400 نفر بصورت غیر مستقیم است، موجب رفع نیاز انرژی الکتریکی این کارخانه شده و با استفاده از گازهای فرایندی ( گاز کوره بلند و کک سازی ) تاثیر مهم در کاهش آلودگی زیست محیطی دارد.
طرح کک سازی شماره 3 ذوب آهن اصفهان و همچنین دونیروگاه جدید نقش مهمی در بومی سازی فناوری ساخت این نوع کارخانه ها در کشور ایفا کرده است زیرا همکاری نکردن شرکت های خارجی ناشی از فشارهای بین المللی باعث شد متخصصان ذوب آهن و پیمانکاران ایرانی با خودباوری و اتکابه توان داخلی این پروژه های مهم را با موفقیت به سرانجام برسانند.
از جمله ویژگی های منحصر به فرد کک سازی شماره سه ارتفاع هفت متری باتری آن است در حالی که بلندترین باتری کک سازی خاورمیانه حداکثر 5/4 متر ارتفاع دارد.
حجم عملیات انجام شده در کک سازی، بالغ بر یک میلیون و 200 هزار متر مکعب عملیات خاکی، 25 هزار تن آرماتور بندی، 300 هزار متر مکعب قالب بندی، 93 هزار متر مکعب بتن ریزی، 240 هزار متر مربع آسفالت و جاده سازی، 27 هزار مترمربع آجر کاری، 12 هزار تن نصب اسکلت فلزی، 16 هزار تن نصب تجهیزات مکانیکی، 805 هزار متر تجهیزات برقی و 30 هزار تن نسوز چینی است.
هزینه ریالی کک سازی شماره سه بیش از یکهزارو 697 میلیارد و 630 میلیون ریال و هزینه ارزی آن 25 میلیون و 660 هزار یورو و هزینه ریالی طرح نیروگاه بیش از 502 میلیارد و 670 میلیون ریال و اعتبار ارزی آن 32 میلیون و 400 هزار دلار است/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.