سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دانشگاه علوم پزشکی ایران صورت می گیرد؛

برگزاری چهاردهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی

چهاردهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی با محوریت" آموزش علوم پزشکی در خدمت نیازهای جامعه همزمان با ششمین جشنواره آموزشی شهید مطهری به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران و با همت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 9 تا 12 اردیبهشت ماه 92 در سالن همایشهای رازی برگزار می شود.

به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر سلیمان احمدی دبیر علمی همایش و رئیس مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:  محور اصلی همايش چهاردهم که توسط معاونت آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برگزار می شود " آموزش علوم پزشکی در خدمت نيازهای جامعه " خواهد بود و زیرمحورهای همايش نیز ؛ آموزش مبتنی بر توانمندی، آموزش مهارت ارتباطی، تعهد حرفه ای و اخلاق پزشکی به نسل آينده، آموزش بين حرفه ای، سياستگذاری و نقش آن در آموزش پزشکی پاسخگو و نيازسنجی نيازهای سلامت و برنامه ريزی نيروی انسانی است.

وی افزود:  بر اساس مصوبه کميته علمی همايش پذيرش مقالات به صورت آزاد و در کليه حوزه های آموزش پزشکی؛برنامه ريزی آموزشی، ارزشيابی (فراگير، هيأت علمی، برنامه)، روش های ياددهی، يادگيری، مشاوره و راهنمای تحصيلی و  رهبری و مديريت آموزشی می باشد و حیطه فعاليت خلاصه مقالات ارسالی نیز در هر يک از سه مقطع آموزش پزشکی عمومی، تخصصی و مداوم، و نيز رشته های پرستاری، دندانپزشکی، داروسازی و ساير رشته های علوم پزشکی است.

وی یادآور شد: چهاردهمين همايش کشوری آموزش پزشکی با هدف فراهم آوردن فرصت تبادل نظر و تجربيات بين فعالان حوزه آموزش علوم پزشکی کشور و ارايه يافته های علمی و مطالب روزآمد در اين حوزه بالنده توسط معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با همکاری کلیه دانشگاههای علوم پزشکی کشور و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار می شود.

دکتر احمدی خاطر نشان کرد: در چهاردهمين همايش کشوری آموزش پزشکی طيف وسيعی از برنامه های متنوع از جمله سخنرانی اصلی، سمپوزيوم، نشست تخصصی، سخنرانی کوتاه، ارائه پوستر، کارگاه حين همايش و صبحانه کاری خواهیم داشت.

وی ادامه داد: به منظور فراهم آوردن محيطی صميمی و تعاملی برای تبادل تجربيات و بهره مندی از ديدگاه های صاحب نظران آموزش پزشکی، صبحانه های کاری با موضوعات خاص در محل سالن همايش های رازی برگزار می شود.

دکتر احمدی در ادامه تاکید کرد: ششمين جشنواره آموزشی شهيد مطهری با شعار" آموزش پزشکی پويا، حرکتی هوشمندانه در مسير خودکفايی و توليدملی" همزمان با چهاردهمين همايش کشوری آموزش علوم پزشکی به منظور شناسايی و انتخاب فرآيندهای برتر آموزشی و تجليل و قدردانی از اساتيد نخبه و صاحب فرآيند هر ساله در سطح دانشگاهها و موسسات آموزشی و کشوری برگزار خواهد شد.

 وی محورهای جشنواره شهید مطهری را روشهای و فنون آموزشی، برنامه ريزی آموزشی، ارزشيابی در آموزش، مشاوره و راهنمايی تحصيلی، ساختار آموزشی، اخلاق در آموزش، قوانين و مقررات آموزشی و  توليدات آموزشی عنوان کرد و افزود: حيطه های جشنواره نیز تدوين و بازنگری برنامه های آموزشی، روشها و تکنيکهای آموزشی، سنجش، ارزشيابی و اثربخشی آموزشی، مرجعيت، رهبری و مديريت آموزشی، مشاوره و راهنمايی، فعاليتهای فرهنگی و امور تربيتی و اجتماعی، قوانين، مقررات و ساختارهای آموزشی و محصولات آموزشی است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.