سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/ طی سال گذشته؛

95درصد برنامه های راهبری اتاق بازرگانی خراسان شمالی عملیاتی شد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی خراسان شمالی گفت: بیش از 95درصد برنامه های راهبردی این اتاق که اول سال گذشته تدوین شده بود عملیاتی و اجرا شد.

 محمد صمدی در گفتگو باخبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، با ابراز خرسندی از توسعه صادرات استان، افزود: فعالیت این استان درزمینه توسعه صادرات ،اعزام و پذیرش هیئت های مختلف تجاری به کشورهای همسایه وهمچنین برگزاری نمایشگاه ها در جهت شناساندن توانمندیها وتولیدات داخلی استان منجر به کسب عنوان فعالترین اتاق بازرگانی در سطح کشوردرسال گذشته شد.

وی اظهارداشت: اتاق بازرگانی استان به همکاری سازمان صنعت،معدن وتجارت توانست چندین هیئت تجاری به خارج از کشور اعزام وچند نمایشگاه برگزار کند که این فعالیتها باعث شد تا هدف گذاری 110 میلیون دلاری صادرات به 24 میلیون و 857 هزار دلار افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی استان با اشاره به شرایط کنونی کشور،گفت: با توجه به مشکلات بانکی،ارزی وتورم، صادر کنندگان با پشتیبانی این اتاق توانستند 2 برابر صادرات هدف گذاری شده را در استان انجام بدهند.

صمدی همچنین بیان داشت: سال گذشته خراسان شمالی دومین استان در کشور بود که انجمن ارگانیک محصولات کشاورزی را تشکیل داده و برای بازاریابی این محصولات اقدامات ارزنده ای انجام داد.

رئیس اتاق بازرگانی خراسان شمالی در پاسخ به این سوال که چه حمایتهایی از واحدهای تولیدی استان وصادرکنندگان انجام شده است، گفت: با تقسیط بدهی صادر کنندگان به بانکها سعی کردیم مشکلات عمده رابرطرف کنیم وبا معرفی آنها به صندوق خدمات صادرات تا با گرفتن وامهای کم بهره بتوانند صادرات خود را ادامه دهند./س

برچسب ها: تاق ، بازرگانی ، راهبرد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.