سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردبیل/

استیضاح را مشابه طلاق می‌دانم/ رئیس جمهور کارگر و یا کارمند نیست

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری گفت: رئیس جمهور کارگر و یا کارمند نیست که شبانه‌روز تلاش کند و یا بخواهد به سفرهای مختلف برود بلکه رئیس جمهور باید قدرت فهم عمومی مسایل را داشته باشد‌.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / محمدرضا باهنر در بخش اول پاسخگویی به سئوال خبرنگاران در دانشگاه محقق اردبیلی اظهار داشت: ما با نقد دولت تا زمانی که اصلاح امور در کار است، موافق بوده و این امر را به جد پیگیری کردیم اما گاه دولت با لجبازی و بد عمل کردن کاری کرده که نمایندگان مجلس مجبور شدند استیضاح و طرح سئوال از رئیس جمهور را در دستور کار قرار دهند.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با بیان اینکه استیضاح را مشابه طلاق می‌دانم که آخرین دوای دردها است، تصریح کرد: این‌گونه نمی‌شود که هر روز در کشور وزیر و رئیس جمهوری استیضاح شده و یا عزل و برکنار شود.

باهنر خاطر نشان کرد: ‌در دولت نهم و دهم بیشترین عزل و نصب وزیران را شاهد بودیم که این خود از نقاط ضعف دولت احمدی‌نژاد بوده است چرا که این تغییر مدیریت‌های نابه هنگام هیچ سودی نداشته و هزینه‌ها را بالا می‌برد.

نماینده مجلس نهم اضافه کرد:‌ رئیس جمهور کارگر و یا کارمند نیست که شبانه‌روز تلاش کند و یا بخواهد به سفرهای مختلف برود بلکه رئیس جمهور باید قدرت فهم عمومی مسایل را داشته باشد و از خرد جمعی نیز بتواند مطلوب استفاده کند.

وی با بیان این که بنده چه در لایحه برنامه پنجم و چه در تدوین بودجه سالانه در مجلس وارد گود شده و از مسایل اجرایی سر رشته دارم، یادآور شد: بنده مدعی هستم در لایحه برنامه پنج ساله بیش از 100 هزار کارشناس دولتی در شهرها و مناطق مختلف کشور مشارکت داشته و ما با همکاری 30 نفر از دوستانمان در مجلس لایحه را به قانون تبدیل کردیم تا اجرایی بودن آن مشکل خاصی نداشته باشد.

باهنر بیان کرد: ‌این قانون از نظر سطح علمی و کارشناسی یکی از قوانین کارآمد کشورمان است و رئیس جمهور باید درک عمیقی از این قانون داشته باشد و گر نه رئیس جمهوری که نتواند از خرد جمعی بهره بگیرد، به هیچ دردی نمی‌خورد.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ضرورت دارد هدفمندی یارانه‌ها در ادامه مسیر بازنگری و آسیب‌شناسی شود، گفت: اجرای هدفمندی یارانه‌ها غیر قابل اجتناب است.

وی افزود:‌ در صورت پیروزی در انتخابات هدفمندی یارانه‌ها را با آسیب‌شناسی و عیب‌یابی در مرحله اول ادامه می‌دهم و در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها نیز با هدف کمک به تولید و رفع بسیاری از دغدغه‌ها از جمله کاهش هزینه‌های درمان اقدام لازم را انجام می‌دهم.

باهنر تصریح کرد: ‌در مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها می‌توان با هزینه‌ای کم از محل یارانه‌ها فرانشیز را به طور کامل برداشت و هزینه‌های درمان سرپایی، بیمارستانی و حتی بیماران خاص را به صفر رساند/س 

برچسب ها: اردبیل ، استیضاح ، مشابه ، طلاق
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.