سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

تخصیص عوارض واردات به صادرات به رشد تولید در اصفهان منجر نمی شود

تخصیص نیم درصد عوارض واردات به صادرات به رشد تولید در استان اصفهان منجر نمی شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه در حالت کلی هرگونه سیاستی در جهت رشد صادرات مفید است، چون بهبود تراز تجاری را به دنبال دارد، اظهار کرد: با وجود این تعرفه واردات نباید برای ماشین آلات صنعتی و مواد اولیه افزایش یابد.

اقارب پرست تشریح کرد: در صورتی که تخصیص نیم درصد تعرفه واردات به صادرت، موجب افزایش تعرفه بر مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی شود، بالا رفتن نرخ کالا را به دنبال دارد و بار این گرانی بر دوش تولیدکننده می افتد.

وی با اعلام اینکه عمده کالای وارداتی به استان اصفهان در سال 91 مربوط به ماشین آلات صنعتی بوده است، تصریح کرد: به همین دلیل افزایش تعرفه واردات به نفع صنعت اصفهان نیست.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان ادامه داد: در حالی که صدور کالای تولیدی نسبت به مواد خام ارزش افزوده بیشتری دارد و برنامه ریزی ها باید در جهت افزایش صادرات محصول نهایی انجام شود، متاسفانه مواد خامی مانند سنگ های تزیینی و سنگ آهن و بعضی محصولات پتروشیمی مانند وازلین و قیر در سال 91 بیشترین میزان صادرات استان اصفهان را به خود اختصاص داده اند.

اقارب پرست اضافه کرد: با توجه به نوع عمده کالاهای وارداتی و صادراتی استان، تخصیص نیم درصد عوارض واردات به صادرات به رشد تولید در استان اصفهان منجر نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که میزان و نوع کالای وارداتی و صادراتی در گمرکات استان های مختلف متفاوت است، تخصیص این عوارض اثرات متفاوتی در استان های مختلف ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن بهتر است قبل از وضع نیم درصد تعرفه، محل تخصیص آن در حوزه صادرات تعیین شود.

اقارب پرست بیان کرد: در حالت کلی وضع سیاست های تعرفه ای برای واردات نتایج متفاوتی دارد که باید اهدافی همچون بهبود تراز پرداختی، جلوگیری از خارج شدن پول از کشور، حمایت از بازار داخلی و صنایع نوپا را دنبال کند.

وی ادامه داد: دولت با توجه به ظرفیت یک صنعت در کشور، با قرار دادن تعرفه به صورت موقتی بر واردات کالای مشابه، تولید داخل را در آن حوزه حمایت می کند./س

برچسب ها: اصفهان ، خانه ، صنعت ، و معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.