سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزير ورزش باز هم نمايندگان را قانع کرد+ متن پرسش و پاسخ

نمايندگان در جلسه علني امروز(سه‌شنبه) مجلس از توضيحات وزير ورزش و جوانان قانع شدند.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، نمايندگان در جلسه علني امروز (سه‌شنبه 3 ارديبهشت ماه) سوال عده‌اي از بهارستان‌نشينان از وزير ورزش و جوانان را بررسي کردند.

براساس اين گزارش، سوال نمايندگان از وزير وزرش در چند موضوع به شرح زير خلاصه مي‌شد:

1-دخالت شما در امور فدراسيون‌ها چيست؟

2-علت متوقف ماندن پروژه‌هاي ورزشي چيست؟

3-چرا تصميمات آن وزارتخانه در خارج از آن گرفته مي‌شود؟

4-چرا در ماههاي پاياني دولت با تاثير از جريان انحرافي دست به عزل و نصب مديران مي‌زنيد؟

5-چرا همکاران شما اشراف و تسلطشان را بر وزارتخانه باور نمي‌کنند و امور اجرايي را با آقاي سجادي تنظيم و اصلاح مي‌کنند؟

6-چرا حوزه جوانان منفعل است؟

7-علت عدم اجراي برنامه پنجم توسعه چيست؟

8-چرا در حوزه ورزش بانوان، ناشنوايان و ورزش همگاني تعديل ساختار صورت گرفته است؟

9-چرا روابط و فاميل گرايي جاي ضوابط را گرفته است؟

10-چرا قانون ايثارگران اجرا نمي‌شود؟

در ادامه اين جلسه محمد عباسي وزير ورزش و جوانان که مجموعا 15 دقيقه فرصت پاسخگويي داشت، در بخش اول سخنان خود گفت: اين سوال فرصتي را فراهم آورد تا برخي موارد گفته شود و اميدوارم به روشن شدن مسائل کمک کند.

وي افزود: اينکه گفته مي‌شود در فدراسيون دخالت مي‌شود درست نيست و اگر مسئله خلاف قاعده‌اي انجام شود جاي پاسخ دارد و بايد به اين نکته اشاره کرد که تغيير، لازمه مديريت است.

وزير ورزش افزود: من از تمام موارد قانوني پيروي کرده و در حوزه ورزش و زيرساخت‌هاي ورزشي پايبند قانون هستم.

عباسي ادامه داد: بودجه درنظر گرفته شده براي حوزه ورزش کمتر از حد انتظارات موجود بوده و البته الان که زمان بودجه‌نويسي است مي‌توانيد اعتباراتي را به حوزه ورزش اختصاص دهيد و حتي آن را هم توزيع کنيد و بحث  اجرا را ما انجام خواهيم داد.

وي خاطرنشان کرد: ورزش کشور يکي از درخشان‌ترين دوره‌هاي خود را چه قبل و چه بعد از انقلاب سپري مي‌کند به طوري که درمسابقات المپيک و پارالمپيک توانستيم به نتيجه خوبي دست پيدا کنيم.

وزير ورزش در ادامه به موضوع فاميل‌گرايي اشاره کرد و گفت: اين بحث پيش از اين هم توسط آقاي کامران مطرح شده بود ولي چنين مسئله‌اي وجود نداشته و موضع ما اين است که محکم و قوي بر روي اصول بايستيم.

در ادامه اين جلسه بهروز نعمتي به عنوان نماينده سوال‌کننده در بخش اول سوال خود گفت: بخشي از توضيحات آقاي عباسي مربوط به سوالاتي بود که در گذشته هم تکرار شده ولي پاسخ کاملي نيست.

وي افزود: بنده به عنوان يک ورزشکار کوچک که دغدغه ورزشي دارم اين مسئله را مطرح مي‌کنم كه اگر کسي در گذشته سوالي را مطرح کرده است دليل براين نيست که پاسخ آن را ندهيم، شان مجلس اين است که وزرا بيايند و سوالات نمايندگان را پاسخ بدهند.

نعمتي با انتقاد از تغيير مديران در حوزه ورزش گفت: کجا سراغ داريد که ظرف مدت سه ماه اصلي‌ترين فدراسيون‌هاي کشور دچار تغيير شوند و اين تغييرات به گونه‌اي نبود که يک فرد ضعيف برکنار و فرد قوي جايگزين شود.

وي افزود: چرا رئيس فدراسيون‌هاي کشتي،‌ دوچرخه‌سواري، قايق‌راني و حتي شنا تغيير کرد؟

نماينده سوال‌کننده اضافه كرد: آيا شما پاسخگوي مجامع بين‌المللي هستيد که ورزش کشور را تحت فشار قرار داده‌اند؟

نعمتي در ادامه به بحث پروژه‌ها اشاره کرد و گفت: شما در خيلي از پروژه‌ها متاسفانه ضعيف عمل کرديد و مشکلات متعددي در اين زمينه به وجود آمده است.

وي تاکيد کرد: چرا پروژه‌هايي جديد با پيشنهاد گروه انحرافي در برخي شهرستان‌ها انجام مي‌شود؟ اگر بودجه نداريد شروع اين پروژه‌ها به چه معني است؟ آيا مي‌خواهيد دين خودتان را به گروه انحرافي ادا کنيد؟

نماينده حسن‌آباد در ادامه به عزل و نصب مديران حوزه ورزش اشاره کرد و گفت: امروز 76 مديران ستاد شما برخلاف قانون مديريت خدمات کشوري جذب شده‌اند، همچنين معاونين شما 74 درصد مديران کل 50  و در مجموع 62 درصد از مديران شما خارج از اين قانون مشخص شده‌اند.

نعمتي در ادامه سخنان خود به موضوع جريان انحرافي اشاره کرد و گفت: عموم اين افراد از طرف گروه انحرافي معرفي شده‌اند، نقش آقاي مشايي در اين معرفي اين افراد چيست؟ شما چه بدهکاري به مشايي داريد که تمام امور ورزش،‌ جوانان را به يک نفر مي‌فروشيد؟ آيا اين دليل ضعف مديريت شما نيست؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران در ادامه اين پرسش و پاسخ، وزير ورزش در پخش پاياني پاسخ خود به نماينده سوال‌کننده گفت: هيچ کدام از حرفهاي مطرح شده صحت ندارد و هيچ کار خلاف قانوني صورت نگرفته است. ورزش ما از جمله کشتي در دو سال پيش يکي از رشته‌هاي ورزشي سرافراز بوده و پرچم ايران را برافراشته است.

وزير ورزش تصريح کرد: اگر فشاري از طرف مجامع بين‌المللي بر ورزش وارد مي‌شود، شما بايد از من دفاع کنيد. من محکم ايستاده‌ام از قوانين دفاع خواهم کرد و کوتاه هم نخواهم آمد.

وي در ادامه به اماکن ورزشي اشاره کرد و گفت: باز اعلام مي‌کنم مبالغ اختصاص داده شده به اماكن ورزشي مکفي نبوده و شما مي‌توانيد در قانون بودجه امسال اين موضوع را بررسي کنيد.

عباسي در ادامه به جذب فاميلي نيروها اشاره کرد و گفت: آقاي کامران هم قبلا اين مسائل را مطرح کرده بود ولي هيچ کدام از اين مسائل صحت ندارند ، آقاي کامران برخي اسامي را گفتند که جزء شهداي خانواده ما هستند و برخي اصلا وجود خارجي ندارند، اين درست نيست و ما اين مسئله را قبول نخواهيم کرد.

وزير ورزش همچنين گفت: افزايش سرانه ورزشي کشور حق مردم بوده و در اين حوزه بايد اقدامات لازم را انجام بدهيم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران در ادامه بهروز نعمتي نماينده سوال‌کننده در بخش پاياني سوال خود گفت: اگر شما اهل ورزش هستيد، مي‌دانيد ورزش به دليل سرمايه‌گذاري‌هاي چندين سالانه ورزشکاران و مديران به اين مرحله رسيده است و لذا شما بايد در خصوص فساد اداري در حوزه ورزش پاسخ مي‌داديد، تجمعي که در قشم انجام شد اتلاف پول بيت‌المال به شمار مي‌رود.

نماينده نهاوند در پايان اظهار داشت: مواردي که مطرح شد، حاکي از آن است که وزارت ورزش متاسفانه نتوانسته است آنگونه که شايسته است تلاش کند.

در ادامه پاسخ و پرسش عده‌اي از نمايندگان از وزير ورزش که نيم ساعت به طول انجاميد، بهروز نعمتي به نمايندگي از نمايندگان سوال‌کننده گفت: به خاطر احترام مجلس به ورزشکاران از پاسخ وزير ورزش قانع نشدم.

بر اين اساس سوال از وزير ورزش به راي نمايندگان گذاشته شد که در نتيجه نمايندگان با 106 راي موافق، 63 راي مخالف و 16 راي ممتنع از مجموع 202 راي از توضيحات ورزش قانع شدند.
انتهاي پيام/

برچسب ها: وزیر ، عباسی ، مشایی ، استخدام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.