سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صالحي در جمع خبرنگاران:

غرب چاره‌اي جز تعامل با ايران ندارد/ تاکنون تماسي از سوي مذاکره‌کنندگان نداشتيم

وزير امور خارجه گفت با بيان اينکه غرب چاره‌اي جز تعامل با ايران ندارد، گفت: مذاکره کنندگان نمي‌توانند وعده دهند و بعد فراموش کنند آنها فکر مي‌کنند، چون رسانه‌هاي گروهي را درا ختيار دارند مي‌توانند افکارعمومي را شکل دهند اما اين اشتباه است.

به گزارش خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران علي‌اکبر صالحي وزير امور خارجه در حاشيه سي و دومين نشست گروه کاري ويژه تدوين کنوانسيون ويژه رژيم حقوقي درياي خزر در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه پليس کانادا مدعي شده دو نفر مرتبط با عناصر القاعده در ايران را به اتهام تلاش براي خارج کردن قطار کانادايي از خط دستگير کرده است، اظهار داشت: اين خنده‌دار ترين خبري است که تاکنون شنيده‌ام، القاعده ايران جعليات جديدي است و من آن‌را نشنيده‌ام ولي اگر چنين چيزي گفته باشند مضحک‌ترين چيزي است که در 64 سال عمر خود شنيده‌ام و بهتر است پليس کانادا به شعور مردم و عقلانيت آنها توجه کند.

وي در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه سفر وزير خارجه آمريکا به منطقه و انعقاد قرارداد تسهيلاتي 10 ميليارد دلاري با برخي کشورها را چگونه ارزيابي مي‌کنيد، تصريح کرد: آمريکا براي تامين منافع خود و تامين سلاح مجبور به بازار گرمي شده است  و اين در حالي است که ايران در طول سال‌هاي گذشته به ويژه در سي و چند سال اخير نشان داده که براي ثبات صلح در منطقه کوشش کرده است و بهتر است ببينيم گروهك طالبان، اختلافات ميان شيعه و سني و ايجاد القاعده توسط چه کساني ساخته و پرداخته شده‌است؟ این‌ها توسط مراکز امنیتی سازمان جاسوسی خودشان ساخته شده است. کتاب‌های زیادی در این باره در این کشورها نوشته شده است.

وزير امور خارجه  کشورمان با اشاره به فعاليت جبهه "النصره"  که در سوريه به وجود آمده، گفت: اين گروه آنقدر به رفتارهاي خشونت‌آميز اقدام کرده که حتي رژيم صهيونيستي نيز صدايش درآمده است و نگران است که اين گروهك عليه آنها وارد فعاليت شود.

صالحي در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه توافقات ايران و 1+5 چگونه پيش مي‌رود، اظهار داشت: آنها همواره اعلام کرده‌اند که  ‌با تکيه بر اصول خود آمادگي توافق داشته و اگر اظهار تعامل آنها با ايران صادقانه باشد ما هم آمادگي داريم.

وي افزود: متاسفانه با وجود توافقاتي که در آلماتي2 صورت گرفته هنوز آنها به وعده خود عمل نکرده‌اند و قرار بود خانم اشتون با آقاي جليلي تماس گرفته و رايزني با وزراي شش کشور را به اطلاع آقاي جليلي برسانند و اما تا امروز عملي صورت نگرفته است و متاسفانه آنها به وعده‌هاي خود عمل نمي‌کنند.

وزير امور خارجه کشورمان تصريح کرد: بايد قدم‌هاي اعتماد سازي و اطمينان سازي براي رسيدن به اهدافمان برداشته شود و آنها نمي‌توانند وعده دهند و بعد فراموش کنند آنها فکر مي‌کنند، چون رسانه‌هاي گروهي را درا ختيار دارند مي‌توانند افکارعمومي را شکل دهند اما اين اشتباه است.

رئيس دستگاه ديپلماسي کشورمان در رابطه با اظهارات در سال گذشته که سال 92 را سال سرنوشت سازي اعلام کرده بود گفت: هنوز هم معتقدم سال جديد فصل جديدي بوده که غرب چاره‌اي جز تعامل با ايران ندارد.

صالحي در پايان درباره زمان مذاکرات بعدي با آژانس خاطرنشان کرد: بهتر است در رابطه با اين امر از آقاي سلطانيه سوال کنيد.

انتهاي پيام/

برچسب ها: اشتون ، صالحی ، مذاکرات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.