سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

80 درصد زباله های شهر کرمانشاه بازیافت می شود

معاون انسانی محیط زیست استان کرمانشاه معتقد است، نام گذاری نمادین یک روز به عنوان "روز زمین پاک" نشان از دغدغه جهانی برای حفاظت از محیط زیست و زمین دارد.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران كرمانشاه  ؛ فریدون یاوری گفت: روز زمین پاک یک روز جهانی است که به همه مردم ندا می دهد خطر آلودگی و تخریب زمین را تهدید می کند و فرصتی است تا بیشتر از محیط طبیعی و منابع خدادادی روی کره زمین حفاظت کنیم.

وی ادامه داد: روز زمین پاک یعنی هر عاملی که باعث تخریب و آلودگی آب، خاک، هوا، محیط زیست، منابع طبیعی، گونه های گیاهی و جانوری شود را بشناسیم و در صدد حذف آن ها برآییم.

یاوری در باره  وضعیت محیط زیست کرمانشاه هم خاطرنشان کرد: در حال حاضر 80 درصد زباله های خانگی شهر کرمانشاه در قالب طرح بیوکمپوست مدیریت و بازیافت می شوند.

وی همچنین با اشاره به فعالیت سه شرکت در حوزه بی خطرسازی زباله های بیمارستانی شهر کرمانشاه، ادامه داد: این شرکت ها پس از حمل زباله های آلوده و عفونی، آن ها را به وسیله «اتوکلاو» بی خطر کرده و سپس در محل مشخص دفن می کنند.

یاوری مهمترین عامل فعلی آلودگی شهر کرمانشاه را پدیده ریزگردها دانست که خود ما نیز هیچ دخلی در آن نداریم و کاملا ناخواسته است./ب

برچسب ها: زباله ، شهر ، بازیافت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.