سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

وجود12 هزار واحد تولیدی اعم از صنعتی و معدنی در آذربایجانشرقی

قائم مقام سازمان صنایع معادن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت:12 هزار واحد تولیدی اعم از صنعتی و معدنی در استان وجو دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، راستی در گردهمایی ماهانه فعالان جامعه کارگری تبریز با اشاره به نامگذاری سال 92 توسط مقام معظم رهبری به سال حماسه سیاسی و اقتصادی گفت:رهبر انقلاب اسلامی با این نامگذاری چشم انداز یكساله حركت ملت و دولت ایران را تعیین کرده و این نامگذاریها باید چراغ راه مسئولان و مردم قرار گیرد.

وی گفت: 40 درصد اقتصاد کشور در جهت خدمت به مردم و حمایت از واحدهای تولیدی بر عهده وزارت صنعت ومعدن و تجارت است.وی در ادامه با اشاره به اینکه 12 هزار واحد تولیدی اعم از صنعتی و معدنی در استان آذربایجان شرقی وجود دارد گفت: در سال 91 با وجود اینکه دشمنان حلقه تحریم را تنگ تر کردند میزان صادرات نسبت به سال قبل 4 درصد افزایش داشت.

وی با بیان اینکه میزان صادرات در سال 91، 41 میلیارد دلار و واردات 53 میلیارد دلار بود گفت: هدف از افزایش صادرات ایجاد اشتغال برای جوانان،بالابردن سطح تکنولوژی و فناوری،توسعه سیستم حمل و نقل،ایجاد اعتبار و قدرت برای نظام جمهوری اسلامی،وابسته کردن کشورهای خارجی به کالاهای ایرانی و در نتیجه حفظ بازار و توسعه بازار خارجی و قدرتمند کردن واحدهای تولید داخلی است.

راستی افزود:تمام تلاش خود را تا پایان سال92خواهیم کرد تا با برابر نمودن میزان صادرات و واردات و تامین ارز واردات از طریق صادرات عدم وابستگی به نفت را جشن بگیریم.

وی همچنین با اشاره به اینکه اکثر سرمایه گذاریها در استان ما توسط بخش خصوصی صورت می گیرد گفت: آن دسته از واحدهای تولیدی که می خواهند از جدیدترین ماشین آلات استفاده کنند از معافیت گمرگی ورود ماشین آلات برخوردار خواهند شد.

وی گفت: مردم باید در انتخابات حضور پرشوری داشته باشند و به دشمنان اجازه ندهند تا فتنه سال88 دوباره تکرار شود./س

برچسب ها: وجود ، صنعتی ، معدنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.