سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

راه افتادن جنگ بین المللی برای شکار استعدادها

معاون علمی و فناوری نهاد ریاست جمهوری و رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: امروز یک جنگ بین المللی در بین کشورها برای شکار استعداد سایر کشورهای به راه افتاده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ نسرین سلطانخواه روز گذشته در دیدار با نخبگان خوزستان یادآور شد :پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام راحل دستور ایجاد نهادهایی در کنار ساختارهای رسمی  کشور همانند؛ نهضت سودآموزی، جهاد سازندگی و کمیته امداد را داد تا کاستی ها و خلاءهای ساختاری برطرف و عقب ماندگی ها جبران شوند. به همین دلیل امروز ایران، جزو کشورهایی قرار گرفته است که درحال ریشه کنی بیسوادی است.

وی افزود: بعد از رحلت امام، مقام معظم رهبری نیز این روند تکاملی را با توجه به نیازهای زمان برای پیشرفت و دستیابی به برنامه های متعالی بلند مدت ادامه دادند. در همین راستا لازم بود که سرمایه های انسانی توانمند پرورش داده شوند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان کشور ادامه داد: در راس آنها نخبگان و استعدادهای برتر به عنوان طلایه داران این حرکت جمعی قرار داشتند. با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر ضرورت ایجاد سازمانی برای پرورش نیروی انسانی ممتاز، دستورکار تاسیس بنیاد ملی نخبگان در سال 1385 در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب و این بنیاد یک سال بعد، در سال 1386راه اندازی شد.

سلطانخواه با اشاره به اینکه یک جنگ تمام عیار بین المللی برای شکار استعدادها در سطح جهان به راه افتاده است، بیان کرد: امروزه بسیاری از کشورها نه تنها برای حفظ استعدادهای بومی خود برنامه دارند، بلکه درصدد جذب استعدادهای کشورهای دیگر هستند.

معاون عملی رئیس جمهور تاکید کرد: لازم است سایر دستگاه های کشور نیز با توجه به تنوع در زمینه رشد و شکوفایی استعدادها و سن و قشر، با این بنیاد همکاری گسترده داشته باشد تا شاهد افتخار آفرینی ایران در تمامی قله های پیشرفت باشیم.

با این حال وی از بی مهری های بعضی از بخش ها مانند سیستم بانکی کشور در برابر اجرایی شدن مصوبات هیئت وزیران در مورد نخبگان گلایه کرد.

رئیس بنیاد ملی نخبگان از افزایش تسهیلات علمی- رفاهی مانند افزایش سهمیه بورسیه علمی شهید احدی و افزایش تعداد و مبلغ وام خرید و ودیعه مسکن برای نخبگان خبر داد.

وی در پاسخ به دغدغه اشتغال نخبگان خوزستانی نیز اظهار کرد: از تسهیلات جدید بنیاد، امکان به کارگیری استعدادهای برتر در شرکت های دانش بنیان است. بدین ترتیب، حقوق نخبگانی که توسط شرکت های دانش بنیان جذب می شوند، برعهده بنیاد ملی نخبگان است که معادل حقوق مربی پایه یک دانشگاه است.

سلطانخواه ضمن تقدیر از مردم خوزستان که با ایثار و گذشت خود، موجب سرافرازی ایران اسلامی شده اند، عنوان کرد: اگر چه نتوانستیم قدر همه سختی هایی که خوزستان کشیده است را بدانیم و زخمهای آن هنوز التیام نیافته، اما می دانیم  مردم خوزستان این را بر ما می بخشند. مردمی که در سختی ها و ناملایمات، می توانند راحت زندگی می کنند و از کنار بی مهری ها راحت می گذرند و امروز امیدواریم همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس، جوانان خوزستان، کشور را نجات دادند با کمک جوانان و نخبگان همین استان، کشور را بسازیم.

بنا به گفته های معاون علمی-فناوری نهاد ریاست جمهوری، این دیدار که چندین مرتبه هم به تعویق افتاده بود ، قرار بود در اسفندماه برگزار شود.

بنیاد ملی نخبگان به طور خاص با هدف شناسایی، حمایت، به کارگیری و نقش آفرینی این قشر تاسیس شده است./س

برچسب ها: جنگ ، شکار ، استعدادها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.