سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انتقاد روسيه از گزارش حقوق بشر و سياست هاي دوگانه آمريکا

وزارت امور خارجه روسيه از گزارش حقوق بشر آمريکا در سال 2012 ميلادي انتقاد و اين کشور را به اعمال سياست هاي دوگانه متهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري شين هوا ، سرگئي دالگف مسئول بخش حقوق بشر ، دموکراسي و حاکميت قانون در وزارت امور خارجه روسيه گفت مسکو معتقد است گزارش حقوق بشر آمريکا که جان کري وزير امور خارجه اين کشور نوزدهم آوريل به کنگره ارائه کرد ، از موضوعات حقوق بشر به نفع منافع سياسي واشنگتن سو استفاده کرده است.
وي با اشاره به اينکه اين گزارش به ويژه در فصل مربوط به روسيه فاقد منبع است افزود اين گزارش در مقايسه با گزارش هاي مشابه قبلي ،  کاستي هاي زيادي دارد.
اين ديپلمات تاکيد کرد شرکاي آمريکا نمي خواهند تلاش هاي گسترده روسيه را در زمينه ارتقاي نظام هاي سياسي و قضايي ، اصلاح نهادهاي قانوني و قضايي و مبارزه با فساد مالي در نظر بگيرند.
وي تصريح کرد هيچ کشوري در برابر مشکلات موجود در عرصه حقوق بشر مصون نيست و آمريکا نيز از اين امر مستثنا نيست.
روسيه از مطالب قيد شده در اين گزارش مبني بر اينکه درگيري بين نيروهاي فدرال روسيه و گروههاي شورشي و تندرو در منطقه قفقاز موجب نقض حقوق بشر شده ، حيرت کرده است.
دالگف گفت سازمان هاي روسي مجري قانون در منطقه قفقاز با تهديد تروريسم مقابله مي کنند که وظيفه اصلي آمريکا نيز هست زيرا انفجارهاي اخير در ماراتن بوستون گواهي بر اين مسئله است.
اين ديپلمات اضافه کرد روسيه رويکرد هدفمندتر و متعادل تري را از آمريکا در زمينه مسائل مربوط به حقوق بشر انتظار دارد و براي رفع موارد نقض حقوق بشر آماده مذاکره و همکاري سازنده است.








برچسب ها: بین الملل ، آمریکا ، روسیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.