سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوزستان/

50 میلیارد ریال به احیای تالاب های خوزستان تخصیص یافته است

رییس سازمان حفاظت محیط زیست كشور از اختصاص 50 میلیارد ریال برای احیای تالاب های استان خوزستان در سال جاری خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ 'محمد جواد محمدی زاده' در حاشیه همایش محیط یاران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تالاب بین المللی شادگان در استان خوزستان نزدیك به سه سال است كه با گرفتن حق آبه آن احیا شده است و هیچ مشكلی در حال حاضر ندارد.

وی گفت: با هماهنگی سازمان آب و برق حق آبه تالاب هورالعظیم نیز در حال تحقق یافتن است چرا كه تالاب های خشك در تولید ریز گردها نقش زیادی دارند.

این مقام مسوول افزود: كشور عراق به دلیل اینكه كانون های بحران زیادی دارد با همكاری سازمان حفاظت محیط زیست ایران و كشور عراق شرایط لازم برای احیای تالاب خشك بین النهرین عراق فراهم شده و این تالاب در این كشور كه یكی از منشاء های تولید ریز گرد است احیامی شود.

محمدی زاده افزود: همچنین برای ثبیت ریزگردها، عملیات بیابان زدایی از 200 هزار هكتار از كانون های بحران استان خوزستان در حال انجام است كه این كار در حال حاضر در خوزستان در حال انجام است تا به روزی برسیم كه كانون بحرانی در استان خوزستان وجود نداشته باشد.

وی گفت: البته از سال گذشته تا كنون میزان تولید ریزگردها در كشور و استان خوزستان بسیار كاهش یافته و باید از تولید ریز گرد در كشورهای همسایه نیز جلوگیری كرد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست كشور همچنین در ادامه بااشاره به دریافت مجوز استخدام افزود: امسال مجوز استخدام 10 هزار نیرو در این سازمان در كل كشور گرفته شده است و طبق برنامه ریزی انجام گرفته افزایش پرداختی به نیروهای شاغل در این سازمان و كاهش فشار كار نیز از دیگر برنامه های امسال سازمان محیط زیست است.

وی گفت: رشته های جدید زیست محیطی به عنوان مثال اچ اس ایی و رشته هایی با گرایش شیمی در دانشگاه های محیط زیست وارد شده است كه دانشجو می پذیرد. /س
برچسب ها: احیا ، تالاب ، خوزستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.