سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسول تقیان:

چشم به طلای جهانی دسته 77 کیلو دارم

رسول تقیان وزنه بردار اصفهانی اردوی تیم ملی که طی هفت سال گذشته همواره در دسته 77 کیلوگرم وزنه زده است، بزرگترین هدف خود را کسب مدال طلای جهان لهستان عنوان کرد.

به گزارش گروه ورزشي باشگاه خبرنگاران، تقیان گفت: بعد از چهار سال است که دوباره به اردوی تیم ملی دعوت می شوم برای تمرین به کمپ تیم های ملی می آیم. البته الان شرایط برای من با سالهای گذشته کاملا تفاوت دارد.

وی افزود: شاید قبلا این باور را نداشتم که می توانم قهرمان جهان شوم اما سال گذشته که در جریان تمریناتم توانستم به رکوردهای دسته 77 کیلوگرم جهان حمله کنم، انگیزه هایم نیز برای به دست آوردن دوبنده تیم ملی و کسب مدال های جهانی دوچندان شد. در این میان مدالهایی که دیگر وزنه برداران کشوران در سه سال گذشته به دست آوردند هم برای من و دیگر وزنه برداران ایجاد انگیزه کرد تا ما هم با تلاش بیشتر بتوانیم نام خود را در میان قهرمانان جهان و المپیک قرار دهیم.

تقیان با ابراز رضایت از شراط اردوی تیم ملی افزود: خوشبختانه شرایط حاکم بر اردوی تیم ملی با آنچه من چهار سال پیش تجربه کرده بودم کاملا متفاوت است. هم از نظر قوانین حاکم بر اردو و هم به لحاظ علم تمرینی سطح اردوی تیم ملی از سطح کیفیت بالایی برخوردا است و این به وزنه برداران کمک می کند که خیلی زودتر به اهدافشان برسند.

او که یکی از بهترین های لیگ وزنه برداری در سال گذشته بود، در ادامه با اشاره به رکوردهایش گفت: بهترین وزنه هایی که من در جریان رقابتهای لیگ زدم 170 کیلوگرم در یکضرب و 201 کیلوگرم در دوضرب بود که 11 کیلوگرم از نفر دوم المپیک لندن بیشتر است. با این حال من در تمرینات وزنه 174 کیلویی را هم بلند کردم و مطمئن هستم با رسیدن به همین رکوردها از شانس بالایی برای قهرمانی در رقابتهای جهانی برخوردار خواهم بود.

دارنده مدال برنز رقابتهای قهرمانی آسیا در سال 2009 با بیان اینکه هدف اصلی اش کسب مدال طلای جهان در دسته 77 کیلوگرم است ادامه داد: قبل از جهانی لهستان، رقابتهای قهرمانی آسیا را پیش رو داریم که برای من حضور در آن بسیار اهمیت دارد. با توجه به اینکه طی سه سال گذشته فرصت حضور در رقابتهای بین المللی را نداشته ام، شرکت در مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا می تواند برای من سکویی برای رسیدن به مدال طلای جهانی لهستان باشد.

تقیان با بیان اینکه رقیبان اصلی او در دسته 77 کیلوگرم وزنه برداران چینی هستند، افزود: 10 سال از آخرین باری که وزنه برداری ایران در دسته 77 کیلوگرم صاحب نشان طلای جهان شد می گذرد و من تمام تلاشم را می کنم تا با کمک کادر فنی و حمایت های فدراسیون یک بار دیگر این عنوان با ارزش را تکرار کنم.

تقیان در پایان خاطرنشان کرد: از سال 2006 تا کنون، هفت سال است که در دسته 77 کیلوگرم وزنه می زنم و امسال مصمم هستم مزد همه تلاش هایی را که در این سالها کشیده ام، با کسب دو نشان طلای قهرمانی آسیا و جهان به دست آورم. اگر این موفقیت ها حاصل شود احتمال اینکه با صلاحدید کادر فنی برای سال آینده وزن خود را افزایش داده و به دسته 85 کیلوگرم بروم نیز وجود دارد./زر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.