سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر چهارمین کنگره سراسری کانون دانشگاهیان خبرداد

همايش«دانشگاهیان ولایی، طلایه‌داران حماسه سیاسی،اقتصادی» در دانشگاه تهران

قائم مقام کانون دانشگاهیان از برگزاری همايش «دانشگاهیان ولایی، طلایه‌داران حماسه سیاسی و اقتصادی» پنجم ارديبهشت در دانشگاه تهران خبرداد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، هاشم‌ داداشپور دبیر چهارمین کنگره سراسری کانون دانشگاهیان ایران اسلامی از برگزاری همايش «دانشگاهیان ولایی، طلایه‌داران حماسه سیاسی و اقتصادی» با حضور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور و بیش از 700 نفر از اساتید دانشگاهی عضو این کانون خبرداد و گفت:  پنجشنبه پنجم اردیبهشت ماه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران نخبگان متعهد و ولایتمدار از سراسر کشور گردهم می‌آیند تا در آستانه یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ضمن تجدید بیعت با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران و رهبر فرزانه و حکیم انقلاب، در زمینه راه‌کارهای ایفای نقش دانشگاهیان انقلابی در سال حماسه سیاسی‌-اقتصادی تبادل نظر کنند.

وی افزود: دانشگاهیان متعهد، اصولگرا و ولایتمدار باید پیشگامان تحقق شعار حماسی سیاسی و اقتصادی باشند و در این زمینه باید افق مدنظر رهبر معظم انقلاب را هدف فعالیت‌های تشکیلاتی و فردی خود بدانند.

داداش‌پور انتخابات ریاست جمهوری در شرایط فعلی کشور را حساس و سرنوشت‌ساز توصیف کرد و اظهار داشت: دانشگاهیان به عنوان افسران جنگ نرم باید ضمن شناسایی چالش‌های پیش روی ملت ایران، در ایجاد شور عقلانی و به دور از هیجان‌های سیاسی برای حضور حداکثری و برگزاری باشکوه‌تر انتخابات یازدهم ایفای نقش کنند.

قائم مقام کانون دانشگاهیان ایران اسلامی همچنین از حضور چند نفر از نامزدهای احتمالی ریاست جمهوری برای تشریح برنامه‌هایشان در این نشست خبر داد و گفت: این نامزدها از میان کاندیداهای اصولگرا خواهند بود و احتمالا پس از این نشست و جمع بندی نظرات اعضای مجمع عمومی و شورای استانها، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی حمایت خود را از یکی از نامزدهای ریاست جمهوری اعلام می‌کند.

وی افزود: کانون به عنوان عضوی از جریان اصولگرا و متعهد به انقلاب اسلامی با تمام جریان‌هایی که به اسلام، گفتمان انقلاب اسلامی، حضرت امام و رهبری نظام اعتقاد دارند تعامل داشته و خواهد داشت.

داداش‌پور هم اندیشی درون تشکیلاتی را از دیگر برنامه‌های این کنگره عنوان کرد و گفت: در این همایش مواضع کانون در حوزه‌های مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و سیاست خارجی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و تلاش خواهیم کرد تمام رویدادهای سیاسی یکسال اخیر را تحلیل و تحولات سیاسی که در آستانه انتخابات در حال رخ دادن است را مورد بررسی قرار دهیم و اعضا پس از بحث و تبادل نظر، مواضع خود را در بیانیه تحلیلی اعلام خواهند کرد.

وی شاخصه اصلی نامزد کانون دانشگاهیان را ولایتمداری  واطاعت از ولایت را بالاترین شاخصه اعضای کانون برای انتخاب نامزد اصلح برشمرد و اضافه کرد علاوه براین، پایبندی به اصول انقلاب اسلامی، تعهد کاری، کارآمدی و توانمندی اجرایی، ساده زیستی، مواضع روشن سیاسی، اقتصادی، علمی و فناوری، فرهنگی و اجتماعی، درک درست از محیط بین الملل با توجه به سه اصل اساسی عزت، حکمت و مصلحت، دارای مواضع روشن نسبت به جریانهای فتنه و انحرافی، سوابق اجرایی و داشتن تیم کاری از ویژگیهایی هستند که کانون دانشگاهیان در انتخاب خود از میان نامزدهای احتمالی موجود مورد توجه قرار خواهد داد.

قائم مقام کانون دانشگاهیان افزود با توجه به جایگاه کانون دانشگاهیان در دانشگاههای کشور، تمرکز زیادی روی مباحت علمی و فناوری برای دستیابی به مرجعیت علمی و رسیدن به جایگاه اول علمی و فناوری درمنطقه آسیای غربی و حرکت به سوی اقتصاد دانش بنیان دارد. به طور طبیعی هر نامزد انتخاباتی که یکی از اولویتهای اصلی خود را به این محور اختصاص دهد، می تواند یکی از نامزدهای مطرح در انتخاب کانون قرار بگیرد.

وی از ایفای نقش مشورتی کانون در موقعیت‌های پیش رو از جمله انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری خبر داد و اظهار داشت: در این زمینه بر حسب وظیفه شرعی و ملی، برای حضور حداکثری مردم در این انتخابات، تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست و از پتانسیل و ظرفیت‌های کانون در سراسر کشور استفاده خواهیم کرد.

دبیر چهارمین کنگره سراسری، این تشکل را بزرگترین تشکل دانشگاهی ولایتمدار کشور عنوان کرد و افزود: دانشگاهیان بایستی با حضور فعال و تاثیرگذار در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی به شفاف شدن فضای سیاسی کمک کنند و با تبیین ویژگی‌های کاندیدای اصلح و معیارهای رئیس‌جمهور ولایتمدار، کارآمد، مدیر و مدبر برای جامعه، در خلق حماسه سیاسی که ذخیره‌ای استراتژیک برای کشور باشد، ایفای نقش کنند.

هاشم داداش‌پور ضمن دعوت از تمامی گروه‌های معتقد به نظام و قانون اساسی برای حضور فعال در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری، اظهار داشت: تشتت بین نیروهای وفادار به آرمان‌های امام و رهبر معظم انقلاب مثبت نیست و امیدواریم کسانی در عرصه انتخابات وارد می‌شوند ضمن اعتقاد به قانون اساسی، ولایت مطلقه فقیه و آرمان‌های شهیدان راه انقلاب، بتوانند کشور را به نحو احسن اداره و از ظرفیت‌های نیروهای اصولگرا به خوبی استفاده کنند.
وی ضمن تاکید بر اهمیت انتخابات شورای اسلامی شهر، این انتخابات را هم تاثیرگذار در مدیریت میانی کشور توصیف کرد.

دبیر چهارمین کنگره کانون دانشگاهیان اظهار امیدواری کرد که رقابت‌های انتخاباتی منجر به ایجاد شور و نشاط سیاسی در کشور شود و افزود: نامزدها و طرفداران آن ضمن رعایت تقوای سیاسی و اخلاق انتخاباتی، از تخریب بپرهیزند و اجازه خودنمایی به افراطیونی که مصالح نظام و کشور را فدای آرزوهای سیاسی خود می‌کنند، ندهند.

داداش‌پور رسالت مهم دانشگاهیان و نخبگان علمی را بیان شفاف نقاط قوت و ضعف دولت کنونی برای حرکت به سوی راهبرد ترسیم شده از سوی رهبری نظام درباره "رئیس جمهورآینده با نقاط قوت رئیس جمهور منهای ضعفهای آن" عنوان کرد و افزود: اساتید و نخبگان علمی در فضای دانشگاه با ارائه پیشنهادات و انتقادات سازنده و به دور از یک‌جانبه نگری، نقش مهم خود در رهبری فکری جامعه را به خوبی ایفا کنند.   

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.