سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كر دستان/

اجرای طرح امداد محله در کردستان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان از اجرای طرح امداد محله در بیش از 50 درصد از محلات استان در سال‌جاری خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، قنبر موسی‌نژاد دوشنبه‌شب در آئین اختتامیه مرحله اول اجرای فاز سوم طرح نظام جامع آموزش خانواده در سنندج اظهار کرد: اجرای طرح محله نیکوکاری بستری برای شناسایی نیازمندان واقعی و ظرفیت‌های خیرین محلات است و زمینه لازم را برای تسهیل در برآورده‌ کردن نیازهای افراد مستضعف فراهم می‌کند.

به گفته وی، ایجاد بانک اطلاعاتی برای خیرین و متمکنین محلات استان نقش مهمی در رفع مشکلات اقشار نیازمند با استفاده از کمک‌های این افراد خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: اجرای طرح محله نیکوکاری بستری در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی برای رفع ریشه‌های فقر و محرومیت در جامعه است.

موسی‌نژاد اضافه کرد: اجرای طرح امداد محله به نحوی مکمل طرح مسجد محوری و از اولویت‌های کمیته امداد امام خمینی برای رفع مشکلات نیازمندان در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی است.

به گفته وی، طرح امداد محله با استفاده از معتمدین و خیرین محلات و با پشتیبانی و نظارت کمیته امداد اجرا می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان افزود: با اجرای این طرح بخشی از وظایف کمیته امداد در زمینه جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی به خود مردم واگذار شده و یک هم‌افزایی صورت می‌گیرد که نتیجه‌ای قابل قبول به دنبال دارد.

موسی‌نژاد تصریح کرد: شناسایی خیرین حقیقی، تشکیل بانک اطلاعاتی معتمدین محله، دسته‌بندی و اولویت‌بندی نیازهای نیازمندان و ارائه خدمات مددکاری به نیازمندان واقعی از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

وی با بیان اینکه تلاش در راستای توانمندسازی مددجویان مهم‌ترین هدف این نهاد مقدس است، تصریح کرد: به همین منظور بحث توسعه مشارکت‌های مردمی به عنوان یکی از اولویت‌های این نهاد به صورت جدی با اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف همچون طرح مسجد محوری، امداد محله، جشن عاطفه‌ها، جشن نیکوکاری، زکات و بسیاری از برنامه‌های دیگر دنبال می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان در ادامه از توسعه آی‌تی و تلاش در راستای مکانیزه کردن خدمات امداد به مددجویان به عنوان یکی از برنامه‌های پیش‌روی این نهاد در سال‌جاری نام برد و گفت: این طرح به منظور تسهیل در ارائه خدمات به مددجویان اجرا می‌شود.

موسی‌نژاد خاطرنشان کرد: در کوتاه‌ترین زمان طرح نظام جامع حمایتی در دستور کار این نهاد قرار گرفته است که با اجرای این طرح تمام اطلاعات پرونده‌ها مددجویان به  منظور ارائه خدمات بهتر و در کوتاه‌ترین زمان به صورت دیجیتالی در می‌آید.

وی همچنین از ایجاد بانک اطلاعاتی برای مددجویان زیرپوشش فارغ‌التحصیل در سطح استان خبر داد و گفت: هدف از ایجاد این بانک اطلاعاتی به‌ روزآوری اطلاعات در مورد فارغ‌التحصیلان شاغل و غیرشاغل زیرپوشش این نهاد است.

به گفته مدیرکل کمیته امداد امام خمینی کردستان، ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان فاقد شغل نیز از دیگر اهداف ایجاد این بانک اطلاعاتی است./ج1



برچسب ها: کردستان ، مدیرکل ، اشتغال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.