سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

دانشگاه تربیت بدنی زیرمجموعه پژوهشگاه نیست

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی وزارت علوم گفت: دانشگاه تربیت بدنی زیرمجموعه پژوهشگاه نیست.


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،مهدی طالب‌پور در نشستی خبری در پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم در مشهد اظهار کرد: قطب ورزش دانشگاهی بودن تنها در ورزشگاه و پژوهشگاه نیست و کلنگ احداث دانشگاه تربیت بدنی در مشهد زده شد تا تمام آموزش‌های علمی و عملی از این نقطه به سایر استان‌های کشور منتقل شود.

طالب‌پور در ارتباط با قرار گرفتن این دانشگاه در ورزشگاه ثامن مشهد گفت: در ابتدا مطرح شده بود تا تمام زمین ورزشگاه ثامن در اختیار ساخت این دانشگاه قرار گیرد که با مخالفت ما رو به رو شد و مجاورت با بارگاه امام رضا(ع) و همچنین استفاده از امکانات ورزشی این ورزشگاه و امکان استفاده از ظرفیت‌های دانشگاه فردوسی و آستان قدس رضوی سبب این انتخاب شد.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم افزود: احداث دانشگاه تربیت بدنی در مشهد الزام حضور مدیران و اساتید این شهر را ایجاد نمی‌کند و از تمام اساتید و مدیران با تجربه تمام کشور در این دانشگاه استفاده می‌شود.

طالب‌پور با بیان اینکه استان خراسان‌رضوی در چند سال اخیر در کسب مقام در المپیادهای ورزشی به خوبی فعالیت کرده و از این حیث برای ساخت دانشگاه علوم تربیت بدنی انتخاب شد، تصریح کرد: قطب ورزش دانشگاهی در مشهد تجمیع وحدت رویه میان دانشگاه علوم ورزشی، وزارت علوم و پژوهشگاه تربیت بدنی را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه تربیت بدنی به دنبال جذب مربیان، داوران، اهالی رسانه، ورزشکاران قهرمان و افرادی که در عرصه‌ ورزشی حضور فعال دارند، بوده و مقاطع آموزشی سه‌گانه را برای آنها فراهم می‌کنیم.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم با اشاره به مقاطع تحصیلی این دانشگاه گفت: جذب دانشجو در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد بوده که در ادامه با توجه به نیاز جامعه و ارگان‌های ورزشی و استفاده از امکانات فدراسیون‌ها به راه‌اندازی مقطع دکتری نیز اقدام می‌شود.

وی با بیان اینکه رشته‌های تحصیلی در این دانشگاها بر اساس نیاز فدراسیون‌های مختلف ایجاد می‌شود، یادآور شد: برای خروج از وضعیت تبدیل دانشجو به استاد و تولید علم محض، این دانشگاه با ایجاد رشته‌های مورد نیاز ورزش کشور با سه دانشکده آغاز به کار و تا هشت دانشکده و گروه تخصصی افزایش می‌یابد.

رئیس پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم ادامه داد: هشت دانشکده دانشگاه علوم ورزشی و تربیت بدنی شامل ورزش‌ها، صنعت و فناوری ورزشی، علوم کاربردی ورزشی، مربیگری و داوری، مدیریت ورزشی، طب ورزشی، علوم رفتاری در ورزش و علوم انسانی در ورزش فعالیت می‌کند/س .

برچسب ها: دانشگاه ، تربیت ، بدنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.