سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شهرکرد /

محصولات 30 هزار هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری گواهی سالم سازی دریافت می کند

مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری، از صدور گواهینامه سالم سازی محصولات 30 هزار هکتار از اراضی کشاورزی، همزمان با سراسر کشور برای نخستین بار در این استان خبرداد.

حسین برزگر  گفت: براساس برنامه پنجم توسعه، سازمان جهاد کشاورزی موظف است تا پایان این برنامه، 25 درصد از اراضی کشاورزی این استان را تحت پوشش روش مدیریت تلفیقی آفات و بیماری ها قرار داده و برای محصولات این اراضی گواهی سالم سازی صادر کند.
وی اظهارداشت: براساس روش مدیریت تلفیقی، بیماری ها، آفات، زمان مناسب برای سمپاشی و مبارزه با آفات، شناسایی و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد تا سمپاشی در زمان مناسب با حداکثر کارایی انجام شود.
برزگر سطوح زیر کشت سبزی و صیفی جات، برنج وگندم، محصولات گلخانه ای و استراتژیک، سیب زمینی، محصولاتی که به صورت تازه مصرف می شود نظیر انگو، هلو و محصولاتی که نیازمند استفاده از سم بیشتر است را از اولویت های اجرای این طرح عنوان کرد.
مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: برای اجرای این طرح، 75 کارشناس گیاهپزشکی با حضور در مزارع، در کنترل استفاده از سموم، کود و مشاوره به کشاورزان مشارکت دارند.
برزگر افزود: هم اکنون کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی، در حال تهیه شناسنامه برای اراضی و محصولات و انعقاد قرارداد با کشاورزان متقاضی اجرای این طرح هستند.
مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی استان چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح مدیریت تلفیقی بیماری ها و صدور گواهی سالم سازی در کارگروه های سلامت این استان برای تعیین نرخ و قیمت مناسب محصولات ارگانیک در حال بررسی و پیگیری است.
برزگر، اجرای موفق این طرح را در گرو همکاری دستگاه های مرتبط  نظیر وزارت جهاد کشاورزی، سازمان صنعت، معدن و تجارت، دانشگاه علوم پزشکی و سازمان میادین میوه و تره بار دانست.
278 هزار هکتار اراضی کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری وجود دارد./س
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.