سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فارس/

تجهیز 82 درصد صنایع آلاینده فارس به سیستم‌های تصفیه

معاون محیط زیست انسانی محیط زیست استان فارس گفت: هم‌اینک در فارس 82 درصد از کل صنایع آلاینده،‌ مجهز به سیستم‌های مناسب تصفیه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس ، حمزه ولوی در مراسم روز زمین‌پاک در شیراز، افزود: در فارس حدود شش هزار واحد صنعتی فعال و از این تعداد 249 واحد به‌عنوان آلاینده مطرح است.

ولوی از پلمپ 14 واحد آلاینده در سال گذشته در فارس خبر داد و گفت: سال قبل 35 مورد اخطار به واحدهای آلاینده زیست‌محیطی در فارس داده شد که در مقایسه با سال 90 نزدیک به 7درصد رشد دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه از 33 واحد بیمارستانی فعال در فارس تاکنون 29 واحد به دستگاه بی‌خطرساز زباله‌های عفونی مجهز شده است، حجم زباله‌های تولیدی بیمارستان‌ها و واحدهای بهداشتی-درمانی فارس را 10 تن در روز عنوان کرد.

ولوی سرانه تولید زباله در شیراز را 580 گرم و بازیافت زباله را 250 تن اعلام و خاطرنشان کرد: حجم فاضلاب خانگی تصفیه نشده در استان 263 میلیون متر مکعب و فاضلاب‌های صنعتی تصفیه نشده نیز 17 میلیون متر مکعب است.

معاون محیط زیست انسانی فارس با بیان اینکه از جمع 68 شهرک صنعتی استان، تنها هشت شهرک دارای تصفیه‌خانه است، گفت: تصفیه‌خانه 40 شهرک صنعتی در فارس مراحل ساخت را طی می‌کند.

معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری فارس نیز در این مراسم با اشاره به روند افزایشی استفاده از تکنولوژی‌های نوین در صنایع در این استان طی سال‌های اخیر، گفت: حرکت به سمت توسعه صنعتی با کمترین میزان تخریب محیط‌ زیست، مد نظر مسئولان قرار دارد.

احمدعلی افکاری گفت: علاوه بر بخش صنعتی،‌ در بخش کشاورزی نیز تلاش برای کاستن از آلودگی‌ها با توسعه استفاده از کودهای‌آلی و جایگزینی آن به‌جای کودهای شیمیایی است./س

برچسب ها: تصفیه ، صنایع ، آلاینده
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.