سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لاریجانی در دیدار با وزیر دادگستری عراق:

ایران حامی ملت عراق پس از دیکتاتور سابق این کشور است

حسن الشمری وزیر دادگستری عراق روز گذشته (۲اردیبهشت) با رئیس مجلس شورای اسلامی کشورمان دیدار وگفت‌وگو کرد .

به گزارش حوزه پارلمان باشگاه خبرنگاران علي لاریجانی در دیدار با "حسن الشمری" وزیر دادگستری عراق ضمن ابراز خرسندی از روند رو به رشد ارتباطات سیاسی، ‌اقتصادی و فرهنگی بویژه روابط پارلمانی گفت : جمهوری اسلامی ایران همواره حامی ملت عراق در دوران پس از دیکتاتور سابق این کشور بود و تقویت و تعمیق مناسبات در زمینه های گوناگون به نفع دو کشور مسلمان است .

نماینده مردم قم تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی از توافقات صورت گرفته میان جمهوری اسلامی ایران و عراق کاملا حمایت می کند.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس، وحدت میان گروه‌های سیاسی عراق را یک ضرورت برای آن کشور دانست و ادامه داد: بعضی دولت‌ها سعی دارند با ایجاد اختلاف میان گروه‌های سیای باعث تضعیف حاکمیت سیاسی عراق شوند.

لاریجانی در ادامه با ارزیابی مثبت از دیدگاه‌ها و مواضع مشترک دو کشور در مسائل منطقه ای و بین‌المللی افزود : نقطه‌نظرات نزدیک ، گفتگوها و رایزنی‌های مستمر میان مقامات دو کشور می تواند به تامین صلح وثبات در منطقه کمک فراوانی کند .

رئیس مجلس شورای اسلامی برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات شوراهای محلی عراق را دستاوردی قابل توجه برای دولت و ملت عراق دانست.

"حسن الشمری" توسعه مناسبات سیاسی واقتصادی میان دو کشور را یک ضرورت مهم برای کشور عراق خواندو گفت : باید از ظرفیت‌های موجود برای افزایش همکاری‌ها و مناسبات دوستانه بین دو کشور کاملا بهره برد .

وزیر دادگستری عراق با اشاره به موضوع گروهک منافقین در عراق گفت : هم اکنون کنترل بیشتری بر حضور این گروهک در عراق اعمال می شود و با همکاری مجامع بین المللی اقدامات مناسبی برای آغاز خروج کامل آنها از عراق در حال انجام است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: لاریجانی ، مجلس ، عراق ، صدام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.