سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

باغات پسته رشتخوار 30 درصد افزایش یافت

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوارگفت : سطح زیر کشت باغات پسته رشتخوار در سال جاری نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافت.

 


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد، محمد رستمی،در بازدید از باغات پسته رشتخوار افزود: تولید پسته در سال گذشته حدود 3500 تن بود که پیش بینی می شود، امسال به بیش از پنج هزار تن افزایش یابد که در این صورت از افزایش 40 درصدی برخوردار خواهد شد.


وی با بیان اینکه رشتخوار در تولید پسته مقام سوم را در استان خراسان رضوی دارد اظهار داشت: برای افزایش عملکرد پسته در واحد سطح، هم از نظر تحقیقاتی و هم انتخاب ارقام مناسب و پربازده و کشت درختان بارور استفاده شده و 64 رقم مختلف پسته بنا بر توصیه مرکز تحقیقات پسته در سطح این شهرستان کشت می شود.



رستمی، کنترل عوامل خسارت زا در باغهای پسته و آفات و بیماری های پسته را از کارهای دیگر برای افزایش عملکرد پسته در واحد سطح ذکر کرد.

مدیر جهاد کشاورزی رشتخوار گفت: استفاده از پایه و ارقام مناسب پسته، رعایت اصول فنی کاشت، داشت و برداشت و مدیریت نگهداری و بهره برداری از باغ، آبیاری، تغذیه، هرس، اصلاح و بازسازی باغ های قدیمی و استفاده از ماشین آلات و ادوات دنباله بند برای افزایش ضریب مکانیزاسیون در باغ های پسته و آموزش و ارتقای سطح آگاهی باغداران پسته و عوامل دست اندرکار، محور های فعالیت های این اداره برای افزایش عملکرد پسته در واحد سطح است.

وی افزود: پسته بیشترین سطح را در بین محصولات باغی رشتخوار به خود اختصاص داده و از نظر اقتصادی، اجتماعی، زیست محیطی و صادراتی و اشتغال از اهمیت ویژه ای در این شهرستان برخوردار است/س 

برچسب ها: افزایش ، باغات ، پسته
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.