سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كردستان/

اجرای مرحله سوم طرح نظام جامع خانواده در کردستان

مرحله اول اجرای فاز سوم طرح نظام جامع خانواده کمیته امداد کردستان با حضور 140 مددجو آغاز شد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، مدیر اداره فرهنگی کمیته امداد امام خمینی کردستان دوشنبه‌ شب در آئین اختتامیه اجرای این طرح که در اردوگاه امام علی(ع) در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: بیش از 140 مادر و دختر بازمانده از تحصیل زیرپوشش کمیته امداد استان در مرحله نخست اجرای این طرح حضور و آموزش‌های مختلف فرا می‌گیرند.

اصغر بنی‌اردلان تصریح کرد: صیانت از تحکیم خانواده، حفظ و سازگاری، تقویت مشارکت اجتماعی، شناسایی ظرفیت‌ها، استعدادها و فرهنگ‌سازی به منظور توانمندسازی خانواده‌ها از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح نظام جامع آموزش تربیتی خانواده در کمیته امداد است.

به گفته وی، در دو مرحله اول و دوم اجرای این طرح بیش از 7 هزار و 230 خانوار مددجو زیرپوشش برنامه‌های مختلف آموزشی و مشاوره‌ای قرار گرفته‌ و در مرحله سوم نیز 2 هزار خانوار آموزش می‌بینند.

بنی‌اردلان در ادامه به برگزاری اتاق‌های فکر با حضور مشاورین مجرب به منظور ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی مشکلات مددجویان زیرپوشش این نهاد خبر داد و گفت: اتاق‌های فکر به منظور آسیب‌شناسی و ارائه راه‌کارهای مناسب برای رفع و ریشه‌کنی مشکلات مددجویان تشکیل می‌شود.

وی از ارائه 4 هزار و 900 مورد مشاوره به مددجویان زیرپوشش این نهاد در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: مشاوره قبل و بعد از ازدواج، مشاوره قبل از طلاق، مشاوره تحصیلی و مشکلات خانوادگی به ترتیب بیشترین درصد مشاوره‌های انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیر اداره فرهنگی کمیته امداد امام خمینی کردستان تصریح کرد: 6 هزار مورد راهنمایی نیز توسط مددکاران به مددجویان در سال گذشته در حوزه‌های مختلف نیز صورت گرفته است.

این مسئول با اشاره به انجام 24 مورد مشاوره گروهی برای مددجویان در سال گذشته اضافه کرد: 10 مورد از مددجویان نیز به تشخیص مشاورین به مراکز تخصصی ارجاع داده شده‌اند.

به گفته وی، در نیمسال دوم تحصیلی امسال بیش از 260 میلیون تومان به منظور پرداخت شهریه و سرفصل‌های دیگر به دانشجویان زیرپوشش کمک شده است.

بنی‌اردلان در پایان اذعان داشت: در حال حاضر کمیته امداد از یک‌هزار و 900 دانشجو در این استان حمایت می‌کند./ج1


برچسب ها: کردستان ، امداد ، مددجو
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.