سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش الجزيره از دور جديد مذاكرات ايران و آژانس/

تاكيد سخنگوي آژانس و ديپلماتهاي بين المللي بر ادامه مذاكرات هسته اي ايران و غرب

شبكه الجزيره در گزارشي به دور جديد مذاكرات ايران و آژانس و اظهارات ديپلماتهاي غربي پرداخته است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران، الجزيره گزارش داد آژانس بين المللي انرژي اتمي روز گذشته از آغاز اقدامات خود براي برگزاري دور دهم مذاكرات درخصوص برنامه هسته اي ايران خبر داد.

در همين حال يك مسئول بلندپايه آمريكا در گفتگو با اين شبكه با تاكيد بر اهميت اقدام ديپلماتيك در خصوص موضوع برنامه هسته اي ايران مدعي شد دستيابي ايران به سلاح هسته اي خطري براي منطقه به شمار مي‌رود.

همچنين سخنگوي آژانس در گفتگو با رسانه ها اظهار داشت اين نهاد در صدد جستجو براي شيوه هاي ممكن وقابل دسترس براي عقد دور جديد مذاكرات است.

به ادعاي الجزيره از نظر آژانس پس از برگزاري 9 نشست بين اين نهاد و هيئت ايراني، تاكنون پيشرفتي زيادي حاصل نشده اما با اين وجود ايران از نمودار شدن پيشرفت هايي در اين مذاكرات سخن مي‌گويد.

در همين حال "توماس كانترمن" معاون وزير امور خارجه آمريكا در امور امنيت بين المللي ومنع گسترش سلاح هسته اي در مصاحبه با خبرنگاران در شهر "ژنو" مدعي شد تحريم هاي اقتصادي وضع شده بر ضد ايران اين كشور را مجبور به حضور در مذاكرات با آژانس و غرب كرده است اما وي در ادامه از هماهنگي بين المللي براي ادامه روند ديپلماتيك در موضوع برنامه هسته اي ايران خبر داد.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.