سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترکيه درخواست جان کري درباره سفر اردوغان به غزه را غيرديپلماتيک خواند

بولنت آرينچ معاون نخست وزير ترکيه روز دوشنبه اعلام کرد درخواست جان کري وزير امور خارجه آمريکا از رجب طيب اردوغان نخست وزير ترکيه مبني بر تعويق سفر به نوار غزه، به لحاظ ديپلماتيک، نادرست بوده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ،‌ وي در گفتگويي مطبوعاتي گفت: قرار نيست ما براي هر کاري اجازه يا چراغ سبز بگيريم.
آرينچ خاطر نشان کرد: تمام جهانيان و جان کري بايد بدانند که ترکيه کشوري است که مي‌تواند هر کاري را هر زماني که بخواهد انجام دهد.
معاون نخست وزير ترکيه تصريح کرد اردوغان مصمم است از غزه ديدن کند اما هنوز هيچ تاريخي براي اين سفر تعيين نشده است.
 وي افزود: ممکن است اين سفر در ماه مه يا در هر تاريخ ديگري برگزار شود. هدف ما اين است که نخست وزير ترکيه اين ديدار را انجام دهد. فعلاً امکان تعيين تاريخ وجود ندارد.
جان کري روز يکشنبه گفت آمريکا به اردوغان اعلام کرده که بهتر است برنامه سفرش به غزه را که قرار است اواخر ماه مه صورت گيرد به تعويق اندازد. 
اردوغان که سال‌هاست از علاقه مندي براي سفر به نوار غزه صحبت کرده است هفته قبل گفت بعد از سفر رسمي ماه آينده به آمريکا به نوار غزه خواهد رفت. جان کري گفت سفر اردوغان به غزه انحراف از مسير تلاش هاي براي احياي گفتگوهاي صلح خاورميانه خواهد بود. 
کري در نشستي خبري در استانبول گفت‌:ما فکر مي کنيم زمانبندي اين سفر با توجه به روند صلحي که ما در صدد به حرکت در آوردن آن هستيم از حساسيت خاصي برخوردار است و ما دوست نداريم طرف هاي گفتگو شاهد کمترين عامل بازدارنده بيروني باشند.
برنامه سفر اردوغان به غزه در شرايطي است که روابط ترکيه و اسرائيل وارد مرحله حساسي شده است. 
کري در ماه هاي اخير چندين بار به منطقه سفر کرده و گفتگوهايي را با بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي و محمود عباس رئيس تشکيلات خودگردان فلسطين برگزار کرده است. 






برچسب ها: بین الملل ، ترکیه ، آمریکا ، غزه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.