سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پيوستن ايران به برنامه نظارت ايمني ايكائو با رويكرد پايش مداوم

معاون هوانوردي و امور بين الملل سازمان هواپيمايي كشوري از پيوستن ايران به برنامه نظارت ايمني ايكائو با رويكرد پايش مداوم خبرداد و گفت: هدف از اجراي اين برنامه در كشور ارتقاي توانمندي ها و بهبود نقش نظارتي بر صنعت هوانوردي است.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد خداكرمي با بيان خبر فوق، اظهارداشت: سازمان جهاني هواپيمايي كشوري- ايكائو، جهت اطمينان از برقراري ايمني فعاليت هاي هواپيمايي در سطح جهاني، برنامه مميزي نظارت بر ايمني را به اجرا گذاشته است.

وي افزود: اين برنامه از طريق بررسي فعاليت هاي نظارتي سازمان هاي حاكميتي هواپيمايي كشوري در حوزه هاي مختلف و با بررسي ميزان استقرار و اجراي مولفه هاي اساسي نظارت بر ايمني انجام مي شود.

معاون هوانوردي و امور بين الملل سازمان هواپيمايي كشوري، با بيان اين كه ايكائو تاكنون با رويكردهاي مختلفي به اين برنامه پرداخته است، افزود: آخرين رويكرد ايكائو، رويكرد پايش مداوم است كه از اول ماه مي 2013 به صورت عملياتي آغاز خواهد شد.

خداكرمي، علت اتخاذ اين رويكرد توسط ايكائو را بررسي وضعيت نظارت بر ايمني در كشورها به صورت مداوم عنوان كرد و گفت: با رويكرد مذكور در هر زمان معياري به روز از درصد انطباق فعاليتهاي مرتبط با ايمني با استانداردهاي ايكائو در اختيار سازمان جهاني هواپيمايي كشوري و كشورهاي متعاهد قرار خواهد گرفت.

وي، خاطرنشان كرد: در اين رويكرد، با استفاده از سامانه هاي آنلاين، انطباق استانداردهاي حاكم بر كشورها با استاندارد مرجع ايكائو، توسط كشورهاي متعاهد مقايسه شده و هر نوع تفاوت در استاندارد مشخص و به اطلاع ديگر كشورها رسانيده خواهد شد.

معاون هوانوردي و امور بين الملل سازمان هواپيمايي كشوري ، يادآورد شد: همچنين پروتكل هاي مميزي انطباق فعاليت ها با الزامات ايكائو نيز به صورت مستمر مورد بازنگري كشورها قرار گرفته و با توجه به شرايط هر كشور، وضعيت رضايت بخش، غير رضايت بخش و يا غير موثر در آن خصوص در سامانه درج شده و در موارد غير رضايت بخش، با ارائه يك برنامه اقدامات اصلاحي و اجراي آن، كه به صورت مداوم از سوي ايكائو پايش خواهد شد، در جهت رفع موارد عدم انطباق اقدام خواهد شد.

خداكرمي در ادامه اظهارداشت: سازمان هواپيمايي كشوري جمهوري اسلامي ايران نيز با امضاء موافقتنامه مربوطه به اين برنامه پيوسته است و در نظر دارد تا از اين برنامه به عنوان يك فرصت موثر جهت ارتقاي توانمندي ها و بهبود نقش نظارتي خود بر صنعت هوانوردي استفاده كند./س
برچسب ها: هواپیمایی ، نظارت ، ایمنی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.