سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

تکلیف حذف کنکور باید به سرعت روشن شود/نظام 3-3-6 نیازمند بررسی های بیشتر است

از سال آینده هیچ قانونی در کشور مبنی بر اجرایی شدن کنکور وجود ندارد و باید در خصوص نحوه برگزاری آن تصمیمات جدی گرفته شود.

دکتر زاهدی، رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: باید هرچه سریعتر تکلیف حذف کنکور مشخص و از سال آینده هیچ قانونی در کشور مبنی بر اجرایی شدن کنکور وجود ندارد.

وی افزود: دغدغه های زیادی هم در حوزه آموزش و پرورش و هم در آموزش عالی وجود دارد و در بحث نظام 3-3-6 یا همان 4 دوره سه ساله آموزش و پرورش نیز مسائل ناگفته بسیاری وجود دارد که هنوز بررسی نشده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون آموزش و تحقیقات کمیسیونی است که در عرصه آموزش باید بعد نظارتی را دنبال کند خاطر نشان کرد: اجرای نظام آموزشی 3-3-6 چیزی نیست که ما را راضی کند بلکه ما در این حوزه باید به بحث های چالشی بیشتر بپردازیم و این نظام و نحوه اجرایی شدن آن را به صورت بیشتر با مسئولین آموزش و پرورش بررسی نماییم.

وی تصریح کرد: قرار بود تغییر نظام آموزشی تدوین و سپس تصویب شود یعنی قرار بود اول معلم تربیت شود و بعد نظام آموزشی 3-3-6 را به اجرا در آوریم اما اکنون شاهد اجرای شتاب زده این قانونیم./ح

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.